עינת גז, מנכ"לית ומייסדת שותפה של פאפאיה גלובל, סטארט-אפ המפתח מערכת לניהול עובדים ושכר במדינות רבות בעולם, הודיעה הבוקר (חמישי) כי החברה תוציא את כל כספיה מישראל בעקבות הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. במערכת הפוליטית התייחסו להחלטה הדרמטית.

עקב הרפורמה המשפטית: הסטארט אפ שהפך ליוניקורן יוציא את כל כספיו מישראל

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שיגר עקיצה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו חלש ומוביל אותנו לאסון כלכלי". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לו: "לא יאיר, בעזרת השם לא יהיה אסון כלכלי כי הכלכלה הישראלית חזקה ומשתלמת והמשקיעים חכמים והכל יחד ינצח את השקרים ואת חוסר האחריות שלכם. מה שכן יש זה ניסיונות מכוונים שלכם לדחוף את ישראל לאסון כלכלי כי מבחינתכם אם אתם לא בשלטון אז שתישרף המדינה. אבל האחריות והציונות ואהבת הארץ ינצחו".

בציוץ שהעלתה כתבה שרת ההסברה וחברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן: "אל תתרגשו. על כל מנכלי"ת של חברת הייטק שמוציאה את הכסף מישראל כי מה שווה המדינה אם השמאל לא שולט בה - יש לפחות צעירה אחת שמסיימת תכנית מצויינות באוניברסיטה, שעובדת בחברת הייטק, שבוחרת ליכוד ושלעולם לא תפגע במפעל הציוני בגלל וויכוח פוליטי. אני יודעת כי הבת שלי היא אחת מהן".

 שר התרבות והספורט וחבר הכנסת מיקי זוהר התייחס להודעת פאפאיה גלובל וכתב בטוויטר: "לא נישבר. אל תבנו על זה. תהיה רפורמה".

יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ כתב: "אנחנו נאבקים על הדמוקרטיה שלנו וזה מאבק חשוב בקנה מידה היסטורי למדינת ישראל. נצא לרחובות, נתריע, נזעק ונציע אלטרנטיבות. אנחנו לעולם לא נעודד חרמות ואני קורא לכל החברות וראשי המשק - הישארו כאן והשמיעו את קולכם. המאבק הזה רק בתחילתו - ואנחנו ננצח ביחד".

יו"ר מפלגת העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי התייחסה להחלטה של החברה וכתבה בטוויטר: "ההחלקה במדרון התחילה. נתניהו דוהר ולוקח איתו את ישראל לתהום".

חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו כתב בתגובה: "נתניהו, במקום להתלונן ולתקוף משקיעים שמתחילים לברוח, הסתכל במראה: אתה מוביל את ישראל לאסון חברתי-כלכלי שיפגע בכל אזרחי ישראל, לחורבן. ביטול משפטך לא חשוב מהעתיד שלנו".