יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הגישה היום (חמישי) הצעת חוק שאוסרת על שרים וח"כים לנסוע ברכב הממשלתי בשבת ובחג כל עוד אין בישראל תחבורה ציבורית נגישה בימים אלה. 

מיכאלי נימקה את הצעת החוק שהגישה וטענה כי "יום השבת היה ויישאר יום המנוחה – זהו ערך יהודי וסוציאלי חשוב, אבל השאלה היא אם השבת תסמל את אי השוויון בין אזרחי ישראל ותהיה חסומה וכפויה או שבת מנוחה ומאפשרת לכולם. כל עוד נתניהו והשותפים העסקנים שלו ימשיכו להחיל דין אחד על עצמם ודין אחד על הציבור, אנחנו נמשיך להאבק בהם בכל זירה כדי לחשוף את הצביעות שלהם וכדי לתת חופש תנועה ל80% מהציבור שתומך ותומכת בתחבורה ציבורית בשבת".

כזכור, חברי הכנסת מש"ס יוסף טייב, אברהם בצלאל ואוריאל בוסו הגישו תיקון לחוק פקודת התעבורה, הנוגע להגבלת הפעלת רכבים ציבוריים בימי מנוחה. לפי ההצעה, סמכויות שר התחבורה יורחבו ויחולו על סוגי הרכבים הציבוריים, בהם הרכבת והרכבל, ולא רק על האוטובוסים. כך, אם התיקון יעבור, שר התחבורה יוכל לאסור על הפעלתם של כל כלי הרכב הציבוריים בשבת.

בהצעה נכתב כי "התיקון יעגן בחקיקה את הסטטוס קוו, בהתאם להסכמים מתקופת הממשלה הראשונה", ובמסגרתה שלושת חברי הכנסת מש"ס מציעים להחליף את המושג הקיים בחוק, "אוטובוס ציבורי", ב"רכב ציבורי". עוד צוין כי ח"כ אבוטבול וחברי כנסת נוספים הגישו הצעת חוק דומה בכנסת הקודמת.