נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השוהה בבלגיה שם נאם בפרלמנט האירופי לרגל יום השואה הבינלאומי, התייחס הערב (חמישי) בשיחה עם התקשורת הישראלית למספר נושאים שעל הפרק, בהם עסקת שבויים אפשרית עם חמאס וכן הרפורמה המשפטית.

הרצוג התייחס ליחס בעולם כלפי הרפורמה אותה מקדם שר המשפטים לוין, ואמר כי ביקשו ממנו להבטיח שהדברים לא הולכים לכיוון ל מדינות אירופיות כמו פולין והונגריה. הרצוג התייחס גם לניסיונות הפשרה אותם הוא מקדם, ואמר כי כל הצדדים יצטרכו להתגמש וכי במשך שנים ארוכות מערכת המשפט סירבה לערוך שינויים.

הרצוג התייחס גם לתיעוד שחשף חמאס בשבוע שעבר, של השבוי אברה מנגיסטו: "העלתי בכל פגישה והקרנתי בפני נאט"ו את הסרטון של אברה מנגיסטו. הסברתי להם על כל אחד מארבעת הבנים את סיפורו. כיצד הדר גולדין נשבה אחרי שכבר הייתה הפסקת אש של מועצת הביטחון. זה עורר עניין גדול. חיברתי את חמאס לאיראן בהקשר הזה". 

עוד חשף הרצוג כי הציג בפני נאט"ו מידע חדש וקריטי בנודע למל"טים האיראניים: "נושא מרכזי מאד, מעורר הבנה עמוקה. הצגתי בפני נאט"ו מודיעין חדש שהיה קריטי. בסופו של דבר זה נשק של אויבנו. מה שטענו במשך שנים פתאום התעורר להם מול העיניים".