ח"כ צביקה פוגל תקף היום (שישי) את שר הביטחון, יואב גלנט, בעקבות תקיפת צה"ל הלילה בעזה כתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל. "שר הביטחון גלנט, אתה רוצה להשיג הרתעה? ובכן, כך משיגים הרתעה: סוגרים את השערים ולא מאפשרים מעבר סחורות ויציאת פועלים עד להחזרת הבנים, מחסלים בכירים ולא מבזבזים תחמושת על נדל"ן, והכי חשוב: תוקפים, לא מגיבים", כתב.

במקביל, ח"כ אלמוג כהן פנה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדה בעקבות ירי הטילים. "בעקבות הירי מעזה על העוטף אמש והתקדים המסוכן של 'חיבור' האירועים בין יו"ש לעזה, אני מודיע כי לא אשתוק ולא אנוח עד שילדי הנגב והדרום יקבלו את הביטחון והמענה המיטבי לביטחונם כפי שמגיע לכל ילד במדינת ישראל", אמר.

"כחבר בועדת חו"ב שוחחתי כעת עם יו"ר הועדה ח"כ יולי אדלשטיין ודרשתי לקיים דיון דחוף בועדה על מנת לקבל מענה לשאלות הבאות: האם צה"ל הגיב כראוי על ירי הרקטות אמש? האם תושבי הנגב והדרום מופלים לרעה משאר חלקי הארץ ביחס לתגובת הצבא על ירי רקטות לריכוזי אוכלוסייה אזרחית?", ציין.


 זו איננה הפעם הראשונה בה נמתחת ביקורת בקואליציה על שר הביטחון. כזכור, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר תקפו את גלנט בחריפות לאחר שהורה לפנות את מאחז "אור חיים".

השר לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף תקף גם כן ומסר: "מצער לראות שלמרות שבני גנץ נשלח לאופוזיציה, מאפשר שר הביטחון הנוכחי להמשיך את מדיניות האפליה אותה התווה גנץ - מדיניות של הרס ההתיישבות, תוך התעלמות מבנייה ערבית פרועה בלתי חוקית, נמשכת. אני מגבה את דרישת חברי השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר לקיים דיון אודות ההתנהלות המחפירה של המנהל האזרחי. הגיע הזמן למדיניות ימין על מלא - גם ביהודה ושומרון".

גורמים בתוך הקואליציה זעמו על שר הביטחון: "התנהלותו של גלנט בעייתית. לא סמוטריץ ולא בן גביר אמרו לו לא לפנות לעולם את המאחז. נאמר כי יש לחכות, לבדוק את הנתונים, את המדיניות של הממשלה לגבי הפלסטינים שעולים לשטח. לא יתכן שאותם לא מפנים ואת היהודים - כן.  גלנט פוגע באחדות הקואליציה"