מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, תקפה היום (שישי) את ניסיונות הפשרה השונים שהוצעו בנוגע לרפורמה המשפטית, מטעם גורמים באופוזיציה. "עם אדם כזה אסור לנו לנהל משא ומתן. אסור לנהל עם נאשם מו"מ על המערכת ששופטת אותו", ציינה.

עוד הוסיפה כי "עצם מסע התחנונים וההתרפסות בפניו שיואיל בטובו להזמין אותנו כדי להגיע להבנות והסכמות – הוא כבר סוג של כניעה. וזה עוד לפני שדיברנו על כך שכל כותרת כזו פוגעת במוטיבציה של מאות אלפי המפגינות והמפגינים שיוצאים שבוע אחר שבוע לרחובות וקוראים לנו להילחם על הדמוקרטיה ולשמור עליה. הם לא מוכנים לקבל מצב שישראל תהיה  'חצי דמוקרטית'. הם לא מוכנים שננהל משא ומתן על מגילת העצמאות, על ערכי היסוד של מדינת ישראל.  

הפגנת הענק בתל אביב, 21.1 (צילום: רויטרס)

"לצערי, ההיסטוריה של העשורים האחרונים במדינת ישראל מוכיחה שכל משא ומתן עם נתניהו, כל שיתוף פעולה איתו, כל הצטרפות לממשלה שלו - דרדרה והשחיתה אותנו עד שהביאה אותנו עד למצב החמור הנוכחי. הגיע הזמן ללמוד מהניסיון הרע הזה ולא לחזור עכשיו שוב על אותה טעות", הוסיפה. 

היא תקפה את חבריה לאופוזיציה: "לצערי, יש סוג של חוסר הבנה אצל חלק מהסיעות באופוזיציה, לגבי הנחשול המסוכן שמולו אנחנו עומדים. הם אולי מלאי כוונות טובות ותום לב, אבל לחלקם עדיין לא נפל האסימון שפניו של נתניהו הן לרמיסת ודריסת המערכת. דווקא בעת הזו, אסור למנהיגי האופוזיציה להישבר ולהתרפס אלא להצטרף לקו הנחוש של מפלגת העבודה ולומר לנתניהו – אנחנו לא נהיה פרטנרים שלך לפירוקה של המדינה".