מפלגת רע"מ הוציאה היום (שישי) הודעת גינוי למבצע בג'נין, וטענה כי "המבצע הוא טבח והוא הפנים האמיתיות של הכיבוש ושל הממשלה החדשה". מנגד, שר הביטחון יואב גלנט תקף את דבריה בחריפות.

לאחר ירי הרקטות: עימותים נרחבים בשכם, לפחות 52 פצועים
ירי כבד ורימונים מטווח קרוב: תיעודים דרמטים וחדשים מהקרב בג'נין

"אני מבקש לחזק את כוחות צה״ל, שב״כ משטרת ישראל ומג״ב שסיכלו אתמול חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע כנגד אזרחים ישראלים בטווח הזמן המיידי", כתב גלנט בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, "המתקפות חסרות הרסן של חברי כנסת, העוינים את הרעיון הציוני, נגד פעילות כוחות צה״ל בג׳נין מהוות תמיכה בטרור ופגיעה בחיילי צה״ל".

"יש לנו את הצבא המוסרי והערכי בעולם - לא אתן לפגוע בו", הוסיף, "אויבנו אינם נחים ומנסים לבחון כל העת את כוחנו. כנגדם המדיניות שלי ברורה, בדיוק כפי שהבטחתי עם כניסתי לתפקיד - מדיניות התקפית ותגובה בעוצמה וביד קשה כנגד כל מי שמאיים לפגוע באזרחי ישראל ולהפר את השקט. עוצמתו של צה״ל הינה תנאי הכרחי לקיום שגרת חיים עבור אזרחי ישראל".

כזכור, במבצע של כוחות הביטחון בג'נין חוסלו פעילי טרור בלב מחנה הפליטים ג׳נין. הפעולה התקיימה עקב מידע התרעתי מודיעיני שהתקבל על חוליה של שלושה מחבלים המשויכים לג’יהאד האסלמי, וחשודים בין היתר בירי לעבר כוחותינו וכן בתכנון ביצוע פיגועים בשטח ישראל. במהלך הפעילות חוסלו עשרה מחבלים, כך לפי דיווחים בתקשורת הערבית, וביניהם שלושת המבוקשים, שפתחו באש ניסיון מעצרם ונהרגו.