פחות מיממה לאחר הפיגוע הקטלני בשכונת נווה-יעקב בירושלים, שני בני אדם נפצעו הבוקר באורח קשה בפיגוע ירי נוסף באזור עיר דוד בבירה. בעקבות כך, כמה מדינות ערב, וביניהן סעודיה, גינו היום (שבת) את שני הפיגועים וקראו למנוע הסלמה ביטחונית בין ישראל והפלסטינים. עם זאת, מי שלא גינתה והאשימה את ישראל בהסלמה, היא הרשות הפלסטינית.

בהודעה הרשמית של משרד החוץ הסעודי נכתב, כי "אנו מזהירים מפני הסלמה בין ישראל לפלסטינים, ואנו מגנים כל פגיעה באזרחים. כמו כן, אנו תומכים בהמשך תהליך השלום וסיום הכיבוש".

משרד החוץ של איחוד האמירויות גינה את הפיגוע שאירע אמש, והצהיר כי "אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור ליד בית הכנסת, שהביאה למספר ארוגים ופצועים. משרד החוץ מביעה גינוי חריף למעשים הפליליים ודחייה של כל אירוע טרור שמטרתו לערער את היציבות שנוגדת את ערכי האדם ועקרונותיו. כמו כן, המשרד מביע את תנחומיו הכנים לממשלת ישראל ולמשפחות קורבנות הפשע הנתעב הזה, ומאחל החלמה מהירה לכל הפצועים".

זירת הפיגוע בעיר דוד, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
זירת הפיגוע בעיר דוד, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם משרד החוץ של בחריין גינה את אירוע הטרור אמש: "אנו מגנים את מתקפת הטרור שהתרחשה ליד בית כנסת יהודי בעיר ירושלים שגרמה למותם ופציעתם של מספר בני אדם. יש צורך לנקוט בצעדים דחופים לעצירת ההסלמה המסוכנת שגבתה כבר את חייהם של אזרחים פלסטינים וישראלים. המשרד חידש את עמדתו הנחרצת נגד אירועי האלימות והטרור על כל צורותיו, תוך קריאה למנוע הסלמה, ויצירת אווירה התאימה להחייאת תהליך השלום הצודק במזרח התיכון".

עם זאת, מי שהאשימה את ישראל בהסלמה, היא הרשות הפלסטינית. בהודעה רשמית מטעמה, נמסר כי "ההנהגה הפלסטינית רואה בכיבוש הישראלי באחריות המלאה להסלמה המסוכנת, אליה הגענו, בעקבות פשעיה, שהסתכמו ב-31 חללים פלסטינים במהלך החודש האחרון, המשך ההתנחלויות שלה, הריסת הבתים, מעצרים, מדיניות אפרטהייד וחילול קדושת האסלאם".

עוד נמסר כי "מדיניות זו היא תוצאה של התחמקות ממשלת ישראל מהמחויבות ליישם את ההסכמים החתומים, וכך היא מפרה את ההחלטות הבינלאומיות. ההנהגה מזהירה את ישראל מפני המשך גישה זו, שתביא להסלמה נוספת".