ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להסלמה הביטחונית ולצמד הפיגועים שהתרחשו בסוף השבוע האחרון בירושלים.  

בפתח דבריו, ציין ראש הממשלה כי ביקר הבוקר את פצועי הפיגועים. "הקבינט אישר אתמול שורה של צעדי במאבק בטרור, מתגברים את הפריסה של כוחות הביטחון וגובים מחיר ממבצעי הטרור ותומכיהם. אטמנו הבוקר את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים ובהמשך ביתו יהרס. נדון על צעדים נוספים ובהם שלילת תעודות זהות. במקביל מזרזים מתן אישור לנשק לאלפי אזרחים. אנחנו רואים פעם אחר פעם שאזרחים גיבורים מצילים חיים. כמו כן, נחליטו על צעדים לחיזוק ההתיישבות ביו"ש כדי להבהיר לטרוריסטים שאנחנו כאן כדי להישאר", אמר.

"איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לקראת כל אפשרות. התשובה שלנו לטרור היא יד קשה ותגובה עוצמיתית מהירה ומדויקת. משבח את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל בנווה יעקב, מחזק את קצין הצנחנים, שהיה בחופשה עם אביו בעיר דוד, ופשוט בתושייה ובגבורה חתרו למגע וניטרלו את המחבל. גורמי הטרור מנסים לבטוח בנו ללא כל הכרה, כולנו צריכים להתלכד כאיש אחד במאבק הבלתי מתפשר נגדם ואנחנו ננצח אותם", ציין.

בישיבת הממשלה תעלה לדיון בין היתר להצבעה ביטול המסים על הכלים החד-פעמיים ומינוי מנכ"לים למשרד ירושלים ומסורת, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל והמשרד לשיתוף פעולה אזורי. במקביל, אושר מינויו של הפרופ' אבי שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות הפיגועים בירושלים, והביא לדיון ואישור בקבינט שורה של צעדים כחלק מתגובה לפיגועים שאירעו בסוף השבוע. לפי גורם מגיני בכיר מטרתו של הכינוס הייתה להביא לתגובה מהירה ועוצמתית, בהמשך לדברים שכבר נעשו ביממה האחרונה. 

בין החלטות הקבינט היו: בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו; שלילת זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור; שלילת תעודות זהות למשפחות מחבלים תומכות טרור; הוספת אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה, ועוד.