אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי אמר היום (ראשון) בריאיון לרשת "אל ערבייה" כי איראן דחתה את ההצעה האחרונה שהוגשה לה לחזרה להסכם הגרעין. עוד הוא הוסיף כי בוושינגטון עדיין מאמינים כי הדרך הדיפלומטית היא הטובה ביותר, על מנת לפתור את סוגיית הגרעין האיראני.  

הסכם הגרעין מתרחק? "האיחוד האירופי מתקרב לעמדותיה של ישראל"

הוא הדגיש את תמיכת ארצות הברית בעם האיראני במסגרת "מחאת החיג'אב", שמתנהלת במדינה הפרסית במהלך החודשים האחרונים, וציין כי "צעירים איראנים מגנים על זכויותיהם הבסיסיות מול המשטר של טהראן". בלינקן ציין כי ההתמקדות האמריקאית נכון לעכשיו היא בדיכוי שעורך המשטר האיראני לאזרחי איראן ברחובות, וסתר את טענת משטר האייתולות, לפיה ארה"ב פועלת לשינוי המשטר במדינה. 

מזכיר המדינה האמריקאי הדגיש את הסיוע הצבאי שמעניקה טהרן לרוסיה, בתקיפותיה באוקראינה, והביע חשש מפני סיוע נוסף מסוג זה לרוסים. כמו כן, מסר כי בוושינגטון מחפשים כל העת דרכים להפסקת דיכוי האזרחים באיראן.

עוד הוסיף בלינקן כי יחסי ארה"ב וסעודיה הם חשובים כבר מזה עשרות שנים, וכי סעודיה סיפקה סיוע צבאי רב לאוקראינה במסגרת המלחמה שמתנהלת מסוף חודש פברואר האחרון. עוד אמר, כי יקיים שיחות עם הישראלים והפלסטינים, בניסיון "להפחית את המתיחות".