על רקע הודעתו של שר התקשורת שלמה קרעי על רצונו לסגור את תאגיד השידור הציבורי, המוני יוצרים ואמנים חתמו על עצומה נגד סגירתו, ביניהם הזמר והמלחין מיקי גבריאלוב, שיצא נגד היוזמה בשיחה הבוקר (שני) ברדיו צפון 104.5FM עם ליאור רוזנפלד.

העקיצה של יגאל גואטה לממשלה: "אם תנסה לסגור לנו את הדלת, נבוא מהחלון או שננפץ את התקרה"

"קמה צעקה, אנשים מתנגדים לזה, גם בתוך הליכוד מתנגדים לזה. יש הרבה אמנים שמתנגדים לזה וחתמו על הצהרה לשר התקשורת להפסיק עם הדבר הזה, זה לא דבר נכון לעשות כי הרבה מאוד אנשים יפגעו. לא רק העובדים בתאגיד אלא גם המון אמנים ויוצרים שמשלמים להם תמלוגים, והארכיון וכל המאגר שנמצא בתאגיד יעבור לידיים פרטיות ומי יוודע מה יהיה עם זה, אסור שיסגרו את המקום הזה", טען בפתח הריאיון.

עוד הוסיף הזמר כי "יש מגמה של רייטינג והערוץ הציבורי לא מתבסס על רייטינג אלא על תקציב שהוא מקבל ובשביל זה הוא קיים, לתת לציבור את מה שהציבור צריך. זה לא עניין פוליטי שם וזה לא צריך להיות פוליטי. וזה לא מבוסס על רייטינג, לכן אסור לסגור אותו. הערוצים המסחריים מבוססים על רייטינג והם עושים כל דבר כדי למשוך את העין ואת האוזן של הצופה. צריך איזון ובשביל זה יש את השידור הציבורי".

גבריאלוב ציין שהוא לא זוכר מחאת אמנים בסדר גודל כזה בעבר: "חתמו קרוב ל-1,000 אמנים, פחות מוכרים ויותר מוכרים. אני לא זוכר תופעה כזאת גדולה. אני כן זוכר שהייתה צעקה גדולה ומרמור גדול כשסגרו את רשות השידור אבל סגרו אותו כדי לפתוח את התאגיד, עכשיו את התאגיד רוצים לסגור? אני לא מבין מה הסיבה לדבר הזה. אני בהחלט חושב שכל האמנים שחתמו צודקים. חוץ מהפגנות אני לא רואה מה אפשר עוד לעשות. יש כל מיני סקטורים שנלחמים נגד סגירת התאגיד. יש הרבה מאוד גורמים במדינה שיוצאים נגד זה ומפגינים".

לסיום, גבריאלוב הביע תמיהה על התנהלות הממשלה: "אני מבקש מהשר קרעי שישקול את זה בצורה רצינית, ושלא יסגור את התאגיד. ואם הוא רוצה לעשות שינוי, צריך לשבת עם אנשים מקצוענים שמבינים ולראות מה עושים. אי אפשר לבוא בזבנג אחד, חודש הממשלה הזאת ותראה איזה בלגן יש פה, למה עושים דבר כזה? זה הדבר הראשון שהוא צריך לעשות? אי אפשר לעבוד קודם כל על רפורמה של תקשורת בין בני אדם? זה התפקיד שלו גם. הוא ביטל את כל מה שהיה לפני כן, למה צריך להתנהג ככה?! אף אחד לא נגדו, הוא נגד כולם. אז מה הסיפור פה? לסגור זה לא הדרך, אחר כך לבנות יהיה קשה".