הייעוץ המשפטי לכנסת פרסם בשבת חוות דעת בנוגע לרפורמה במערכת המשפט ובה הזהיר מפני "שינוי כללי המשחק באמצע המשחק". בשל כך, הייעוץ ממליץ להחיל את השינויים רק מהכנסת והממשלה הבאה. 

סקר מעריב: יותר מתנגדים מתומכים בציבור לרפורמה המשפטית
בעיצומה של סערת הרפורמה: כיצד מתנהלת מערכת המשפט בעולם?

ח"כ דוד ביטן שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM ותמך בריכוך הרפורמה: "צריך לרכך את הרפורמה במידה מסוימת. יש לי עמדה, אבל אני משאיר לשר המשפטים לעשות עם האופוזיציה. גם האופוזיציה, חלקים ממנה אומרים שצריך לעשות שינוי (במערכת המשפטית). הדהירה קדימה זה רק לצורך קריאה ראשונה. אמר שר המשפטים שבין קריאה ראשונה לשנייה ושלישית, יישבו עם האופוזיציה על מנת לראות מה אפשר לסכם ומה אפשר לעשות. יהיו שינויים. הנושא ירוכך כי צריך לרכך וזה לא יעבור כפי שזה".

"מה שקורה היום בנושא הכלכלי, זו נבואה שמגשימה את עצמה. כל הפרופסורים וכל הכלכלנים אומרים את שלהם, הם גם בקשר עם הכלכלנים בחו"ל וזה משפיע בסופו של דבר. זה כמו נבואה שמגשימה את עצמה. אם הם ישנו את הטון, אני מאמין שגם לא יקרה שום דבר", הוסיף ח"כ ביטן.

כמו כן, תקף את אפשרות לנבצרות לראש הממשלה נתניהו: "זו טענה שהיא קשקוש מכיוון שהוא נבחר. הוא מנהל את המדינה בצורה נכונה ואין שום עניין לנבצרות. נבצרות זה בדרך כלל דברים אחרים לגמרי כמו למשל מצב רפואי או דברים מהסוג הזה. מאיפה הביאו את הנבצרות לעניין הזה של הנושא המשפטי? אני באמת לא יודע".

בסיום התייחס לעימות בין השר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר ליועמ"שית סביב הדרישה לאטום את בית המחבל מנווה יעקב והבהיר: "הטרור, ולאחרונה, לא רק מעכשיו, הרים את ראשו בצורה מאוד מדאיגה וצריך פעולות שעד עכשיו לא נעשו על מנת להרתיע את הטרוריסטים, לא מה שהיה, צריך לעשות דברים חדשים וגם המשפטנים צריכים להבין את זה. לגבי ההתקפה על היועצת המשפטית של בן גביר, אני לא חושב שהיא במקום כרגע כיוון שכולם לומדים את החומר ומבינים שצריך לנקוט בפעולות".

"בסוף היא אישרה (לאטום את בית המחבל) ואני לא יודע על מה הביקורת. אני לא באתי עכשיו להתראיין ולבקר את השר בן גביר, אבל בסופו של דבר, גם המשפטנים מבינים שהם צריכים לשנות עמדה ולוקח זמן, זה לא מעכשיו לעכשיו ובסוף זה נעשה", סיכם.