ח"כ יסמין סאקס פרידמן ('יש עתיד') התראיינה הבוקר (שני) ברדיו צפון 104.5FM והסבירה את טענתה כי פרופ' אבי שמחון, שמונה ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, הוא 'שונא נשים', וכי עמדתו היא נגד זכויות הנשים.  

כאמור, מינויו של שמחון התקבל באופן שנוי במחלוקת, לאחר שהוגשה נגדו תלונה על ידי עובדת שהייתה כפופה אליו, וטענה כי השמיע אמירות שליליות בעלות אופי 'מגדרי'.

בפתח הריאיון, אמרה פרידמן: "אני ראיתי לאורך ההיסטוריה את ההתבטאויות שלו כלפי נשים ומה הוא חושב עליהן. מי שחושב שנשים פחות אינטליגנטיות מגברים, מי שחושב שחופשת לידה זו בעיה, שנשים מנהלות פחות טוב מגברים, אז מה הוא? עושים אחד ועוד אחד".

חברת הכנסת שבה ותקפה: "הוא הולך להיות ה'ביג בוס' של כל העובדים והעובדות בארץ בין היתר, והמחשבה על מה שהוא הביע מאוד מאוד מטרידה ומדאיגה. נכון, אולי ה'רקורד' המקצועי שלו הוא באמת עשיר ונכון לתפקיד שהוא נבחר, אבל החשיבה שלו על נשים, שהן יותר מחצי מהאוכלוסיה במדינת ישראל, זה משהו שצריך להטריד אותנו". 

פרידמן הוסיפה: "אם אתה גם ככה מחבר את זה לכך שאין כמעט ייצוג נשי בקואליציה, מתוך תשע נשים, שש הן שרות, מה שאומר שהן לא מגיעות לועדות, לא מגיעות לדינוים, נשארו שלוש נשים שאמורות להגן על הזכויות של כולנו?", ציינה, והביאה דוגמא לטענותיה: "רק בשבוע האחרון בדיונים מאוד חשובים לא הייתה אף נציגות נשית מהקואליציה. לכן אני מאוד מאוד מוטרדת ועוד מינוי כזה ועוד חקיקה שפוגעת בנשים ומדירה נשים, אז אנחנו מקבלים תמונה כוללת שצריכה להטריד כל אישה שיושבת בבית וחושבת שזה לא יגיע אליה". 

לסיום, הצהירה: "יכול להיות שיש לו ניסיון עשיר וידע מקצועי ובאמת חשוב מאוד הידע, אבל מה שווה הידע המקצועי הזה אם הולכת להיות פגיעה בנשים? אני רוצה מאוד לקוות שלא תהיה שום פגיעה, שזו לא איזו שהיא מגמה בממשלה הזאת ובכלל במשרדי הממשלה. תראה, אין מנכ"ליות נשים, אחרי שהיו לנו עשר מנכ"ליות בממשלה הקודמת. יש פה מגמה מאוד מאוד מדאיגה, יחד עם החקיקות של לבוש יותר צנוע, של הפרדה, בעיניי הפרדה היא הדרה. לכן אחד ועוד אחד ועוד אחד, אנחנו הופכות להיות מאוד מוטרדות למה שקורה מסביבנו, להיות עירניות ולהילחם על הזכויות שלנו, אף אחד לא יעשה את זה במקומינו מסתבר".

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "עוד שקר גמור. הדברים מעולם לא נאמרו. בניגוד גמור לנטען, בתקופת כהונתו הקודמת פרופ׳ שמחון צירף וקידם נשים במועצה הלאומית לכלכלה בתפקידים בכירים. בנוסף, יחד עם הות״ת הוא כתב את הדו״ח לקידום נשים בהייטק שמסקנותיו אומצו כמדיניות ממשלתית".