ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשא היום (שני) דברים במליאת הכנסת ותקף בחריפות את הממשלה ואת העומד בראשה בנימין נתניהו: "הכל משוגע לגמרי, הממשלה שהבטיחה שקט ויציבות הופכת לאירוע המופרע בתולדות המדינה". 

סמוטריץ' נגד לפיד לאחר שהזהיר מהרפורמה: "הפכת לתומך BDS?"
"מציע לך לחזור בך": עימות בין ח"כ רוטמן ליועמ"ש ועדת החוקה

בפתח דבריו אמר לפיד: "יש לי שאלה אחת לממשלה הזו: מה זה הבלאגן הזה? חודש הממשלה קיימת. חודש! שיגעתם את המדינה. זו לא ממשלה וזו לא קואליציה, זו תאונת שרשרת".

"השר לענייני טיקטוק, טוויטר וביטחון פנים, אחרי הפיגוע הקשה ביותר מאז 2011, עושה מסיבת עיתונאים להסביר שמי שאשם במצב זו היועצת המשפטית לממשלה, שלא חס וחלילה נחשוב שהוא אחראי למשהו". 

"מזמינים אותו לקבינט, אז לפני שהוא הולך לקבינט הוא כבר עושה מסיבת עיתונאים להגיד מה הוא יגיד בקבינט, כדי שלא נחשוב שהוא חס וחלילה יקשיב לרמטכ"ל או לראש השב"כ או למפכ"ל. נגמר הקבינט, העיתונאים מקבלים ממנו כל מילה שהוא אמר בקבינט. כי האינסטגרם יותר חשוב לו מביטחון המדינה". 

"שר הבטחון א' ושר הבטחון ב' רבים ביניהם. שר הבטחון ב' נותן הוראות למנהל האזרחי, שר הבטחון א' מיד מבטל אותן. נתניהו חלש, לא רוצה לריב עם אף אחד, אז עד עכשיו הצבא לא יודע מי אחראי על מה".

"שר המשפטים שם על שולחן הכנסת סדרה של חוקים מטורפים שירסקו את בית המשפט העליון, אז יושב ראש ועדת החוקה שם על שולחן הכנסת סדרה של חוקים עוד יותר מטורפים, שירסקו עוד יותר את בית המשפט העליון".

"נתניהו מזמין כלכלנים כדי להסביר להם שריסוק הדמוקרטיה לא יגרום נזק לכלכלה, מתברר שהנזק כבר נגרם. אומרים להם שהכסף לא יברח, התברר שהוא כבר בורח. אומרים שההייטק לא ייפגע, מתברר שהוא כבר נפגע". 

"שר האוצר וראש הממשלה עושים מסיבת עתונאים משונה, מודיעים שמחירי הדלק לא יעלו, הם מזנקים. מודיעים שמחירי החשמל יעלו רק ב-2.5%, הם עולים ב-7%. אין להם אפילו הסבר איך זה קרה".

"הכל משוגע לגמרי, הממשלה שהבטיחה שקט ויציבות הופכת לאירוע המופרע בתולדות המדינה. כל יום יותר גרוע מקודמו. אנחנו לא נשתוק, לא נפסיק להלחם בטירוף הזה, נלחם על המדינה שלנו ברחובות, נלחם בכנסת, נלחם בבתי המשפט, נלחם בכל מקום ובכל דרך עד שהטירוף הזה ייפסק", סיכם לפיד.