ממשיך את ביקורו בישראל: אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי, נפגש היום (שלישי) עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. אתמול נפגש בלינקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשא יחד איתו הצהרה משותפת. 

"דיפלומטיה - הדרך הטובה ביותר": בלינקן במסר לאיראן 

על פי הגורמים המעורים, חלק גדול מהפגישה של השניים הייתה בארבע עיניים. עוד נמסר כי האמריקאים מודאגים ממה שמתרחש לאחרונה בישראל. על פי הגורמים, האמריקאים סבורים כי זהו ניסיון להחליש את הדמוקרטיה, שמהווה סיכון גדול ליחסים בין המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: לע"מ)

לפיד אמר במהלך הפגישה כי היחסים בין המדינות ובין העמים חשובים יותר מהכול, ולא תלויים בממשלה כזאת או אחרת. יו"ר האופוזיציה מסר כי הוא מחוייב  למאבק כדי לשמור על ישראל מדינה מתקדמת דמוקרטית וליברלית, לדבריו. 

בנוסף, בלינקן נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט. "אתה ידיד אמיתי של ישראל. הביקור שלך מגיע בזמן קריטי. הוא מעביר מסר ברור לאזור - ארצות הברית וישראל מאוחדות מול איראן או כל גורם אחר שיאיים על השלום והיציבות באזור", מסר גלנט למזכיר המדינה האמריקאי. 

בלינקן השיב: "טוב מאוד להיות איתך הבוקר. באמת לא יכולתי להגיד את זה טוב יותר. אנחנו מאוחדים. המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל ממשיכה להתקיים ביתר שאת. אני מאוד מעריך את ההזדמנות הזו להחליף כמה רעיונות ומחשבות עם שר הביטחון".