לאור השינויים המתוכננים במערכת המשפט של השר הנכנס יריב לוין, והסערה הציבורית שהם מעוררים, תושבי מחוזות הארץ השונים נותרו חלוקים בדעתם. בעוד שחלקם בטוחים כי מדובר ב'הפיכה', החלק השני טען כי צריך 'להחזיר משילות לתושבי הנגב, ולתת גב לשוטרים שנשארים חסרי אונים מפסיקות בית המשפט והעונשים המקלים'.

"לא לדיקטטורה!": ההייטקיסטים הפגינו בתל אביב וחסמו כבישים

נועה, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון ותושבת באר שבע אמרה: "אני אדם עם מוגבלות-אנשים עם מוגבלות הם אוכלוסיה מתקשה ובג״ץ הוא זה שמגן על הזכויות שלנו. אני מרגישה שיש איום ממשי על הזכויות שלי, אין מי שיגן עליי אחרי שיעשו את הרפורמה הזאת. הרפורמה המשפטית היא לא רפורמה, זאת הפיכה וצריך להיאבק בה". 

יהודה בננו, יו״ר תושבים למען הנגב, התומך ברפורמה המשפטית: "הרפורמה הזאת היא רפורמה שתעזור לאזרחים.  חייב לתת עונשי סף לעבירות של נשק, הטרדות מיניות, פרוטקשן ושודים למיניהם שמתרחשים בנגב - שלא יהיה שיקול דעת לשופט לעונש מקל כזה או אחר, רק כך אפשר להחזיר את המשילות לנגב. המוטיבציה של השוטרים לפעול בשטח יורדת, הם נשארים חסרי אונים מפסיקות בית המשפט. אם לא תהיה ענישה מרתיעה, גם 20 אלף שוטרים לא יעזרו. אנחנו חיים מדינה בתוך מדינה, החוק בנגב הוא לראייה בלבד.  הפכנו לגן עדן לפורעים - אנחנו פשוט מאבדים את הנגב".

עו״ד עמית דויטשר, תושב באר שבע שמתנגד לרפורמה אמר: "הרפורמה לא באה לטפל בשום דבר שקשור למשילות בנגב. הרפורמה מבקשת בכמה חזיתות במקביל להחליש את הרשות השופטת ולתת עוד כח לרשות המבצעת ובכך להחליש את הגוף היחיד ששומר על האזרחים מהכח של השלטון. אם יבטלו את עילת הסבירות זה יאפשר קבלת החלטות שפוגעות באזרחים ולא יהיה מי שיגיד לממשלה לעצור. יהיה לנו שלטון מאוד חזק בלי אף גוף שיוכל לאזן אותו במקרים קיצוניים. מה שמאוד מפריע לי זה שהרפורמה לא פורסמה במצע של הליכוד, הדבר היה מאוד עמום בסיסמאות. זה הוסתר מהציבור, כל פעם ששאלו את נציגי הליכוד על הרפורמה הם השתמשו במילים כלליות".

דן בונבידה, תושב דימונה שמצודד בשינויים המתוכננים: "ראינו בימים האחרונים את מסע השבח והלל למחבלים 'המסכנים' שמקבלים שירי הלל באוניברסיטאות כאילו היה מל"ו צדיקים. הימים האחרונים של גל הטרור הקשה מוכיחים הלכה למעשה שפינת הליטוף בבתי המשפט שהפכה לבילוי משפחתי ואישי,חייבת להיפסק 'ויפה שעה אחת קודם'.המאסר המגוחך של תושב הפזורה הבדואית  שחילל את גופה של בת ה-10, והאדם השפל הנוסף שהיה עימו וצפה בנעשה כאילו היה מופע מדובר בבידור לעת ערב וקיבל שעות בודדות של עבודות שירות, שהשופטים אטומי הלב היו צריכים רק לתת לו שעות קהילה בבית ספר,כדי להפוך את ההחלטה המטורללת הזו שתיזכר רשמית לדיראון עולם - הם ההוכחה שחייב לעשות רפורמה בבית המשפט. הענישה המקלה על עבירות פרוטקשן נשק ואלימות חייבת להיפסק, לפני כמה חודשים ילד בדואי נרצח בחנות טלפונים בגלל סכסוך בין חמולות, חייב לגרום להרתעה".

שרית לייזרוביץ׳, תושבת באר שבע, יצאה נגד הרפורמה המשפטית, וציינה: "אנחנו רוצים לחיות לפי ערכים של מגילת העצמאות. בישראל אין שתי בתי מחוקקים ואין חוקה. יש חוקי יסוד וכל להחליף אותם בחוקים החדשים. אנחנו לא נגד תיקונים בבית המשפט, השאלה היא איך. זה נראה שהרפורמה היא למען אנשים ספציפיים. יש מכלול של דברים שיצאו בבת אחת, פתאום כל כך הרבה דברים במכה אחת - יש ציבור שאמר די, עד כאן. אני באה ממשפחה ימנית וגם הם לא חשבו שזו תהיה הרפורמה. אני בטוחה שהרפורמה תביא לדיכוי אוכלוסיה. התחילו פגיעה בקשישים - העבירו את זה מביטוח לאומי לקופות החולים, זה דברים קטנים אבל ביחד זה מתפוצץ למשהו גדול ונוראי. זו לא מדינת ישראל שבן גוריון הקים. אנחנו לא נשתוק. אני לא נגד הבחירות, אנשים חוששים שבגצ התערב הרבה פעמים למען האוכלוסיה החלשה שבחרה בממשלה הזאת. אין ברפורמה אף התייחסות לפשיעה בנגב - בן גביר אמר שחייב להחזיר את המשילות, אז תדאגו לדברים האלה ולא לכיסאות ולהציל את אריה דרעי. אין שום דבר מוחשי לטיפול בבעיות האלה. אני בעד ענישה מחמירה והחזרת המשילות בדרום ובצפון. בתור אישה לא נוח לי להסתובב בלילה. תעשו את הדברים שעבורם נבחרתם, אין ספק שצריך חוקים נוקשים יותר, אבל לא ככה. החוקים האלה פרסונליים כדי לדאוג לביבי ודרעי. הם חושבים שהעם מטומטם, אבל הוא לא".