יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן הניח היום (שלישי) הצעת חוק "חירות התעסוקה" (דיני עבודה תיקוני חקיקה) על שולחן הכנסת, בה נאמר, בין היתר, כי "תפקיד ההסתדרות הוא להגן על זכויות העובדים ולא להשתמש בהם ככלי ניגוח פוליטי".

רוטמן הניח הצעת חוק דומה לזו שהוגשה בעבר על ידי חברי כנסת המחזיקים בתפיסת עולם של ימין כלכלי במטרה להסדיר את יחסי העבודה במשק. בין היוזמות הכלולות בהצעת החוק ניתן למצוא את ביטול חוק השליש, המחייב עובד להיות חלק מארגון עובדים גם אם רק מיעוט מקרב העובדים באותו מקום עבודה, הצטרפו לארגון.

מטעמו של חה"כ רוטמן נמסר: "ההסתדרות, וארגוני עובדים בכלל, נועדו להגן על זכויות עובדים ולא להשתמש בעובדים המאוגדים, כבני ערובה, ללא אפשרות בחירה, ככלי פוליטי במאבקים של יושבי ראש הארגון או של בעלי תפקיד".

ח״כ נעמה לזימי הגיבה להצעת החוק: ״לפני ששמחה רוטמן שונא את מערכת המשפט, הוא קודם כל ליברטריאן מופרע נגד שוויון ונגד חיים בכבוד. הרפורמה המשפטית היא כלי לקידום המטרה האמיתית של פורום קהלת-מדינה ללא זכויות עובדים וללא ארגוני עובדים, עם בתי דין חלשים ומטעם. רוטמן רוצה בשוק ובמדינה את אותו הדבר-צמצום הדמוקרטיה, ביטול הזכויות והאפשרות להתקומם כנגד פגיעה ואי צדק מול המערכות".