ח"כ חנוך מיליביצקי ('הליכוד') שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM בצל הסערה סביב ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, לאור הטענות נגדו בגין ניסיון לקבלת טובות הנאה מיניות מעורכת דין שהיה עמה בקשר.  

לאחר הסערה: אבי חימי התפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין
דיווח: ראש לשכת עוה"ד אבי חימי ביצע מעשה מגונה לכאורה בפני אישה 

"אמש בוועדת חוקה בדיוק היה דיון סביב הדבר הזה, סביב הנציגים של לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים. אני באמת חושב שהגיע הזמן שנציגי לשכת עורכי הדין לא יהיו בוועדה למינוי שופטים", טען מיליביצקי בפתח השיחה. "נכון יהיה להקים מועצת עורכי דין כמו שיש מועצת רואי חשבון, ולהפוך את הלשכה למתנדבת, לא גילדה שחובה להיות חברים בה כדי לעסוק במקצוע. לדעתי, ברגע שלא יהיו להם כבר נציגים, אז חלק גדול מהבעיות סביב הנושאים האלה כבר לא יהיו".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "זה לא קשור לחפות או לא חפות, לא אמרתי שאבי חימי אשם במשהו. מה שבעיניי בעייתי, וזה הביא ללא מעט סיפורים סביב הדבר הזה, זה החברות של נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים, זה לא בריא. למשל, סתם אני אומר אבי חימי אבל יש גם אחרים, שאמנם לא יושבים בוועדה למינוי שופטים, אבל הנציגים בוועדה מתייעצים איתם ושומעים את דברם בקשב רב. לכולם יש משרד שמתנהל תוך כדי. יש פה עניין של ניגוד עניינים שצריך להתייחס אליו".

עוד שיתף: "אני חבר כנסת קדנציה ראשונה, אני מנסה להזיז דברים שבעיניי נראים לא נכונים. את הנושא של לשכת עורכי הדין, עשיתי בתור אחד הדברים הראשונים שנכנסתי, בלי קשר לפרשיות כלשהן. זה מה שאני יכול לעשות בתור חבר כנסת".

כספית סיפר על ידיעה לפיה מילביצקי הגיש הצעת חוק לפירוק לשכת עורכי הדין, לאחר שהיא העמידה אותו לדין. ומילביצקי סתר: "לא נכון. הדין המשמעתי אליו זומנתי היה בעקבות תלונה שהגיש אדם שייצגתי בהליך מולו. העובדות שלכאורה עליהן מבססים את כתב האישום נסתרו במסגרת אותו תיק, פשוט התלונה הזו הוגשה מבלי שניתנה לי אפשרות להגיב, לכן התחיל להתנהל הליך בלשכת עורכי הדין, והוא עצר בעקבות המינוי לחבר כנסת. אין לי מה לפחד, זה דברים מופרכים על תצהירים שלכאורה נחתמו שלא בנוכחותי, כאשר יש עדים שאומרים שהייתי בחתימה".

בהמשך, כספית ביקש מחבר הכנסת להתייחס לנושא של אישה שהאשימה אותו בתקיפה. מיליביצקי הכחיש: "במקרה שלי זו לא הייתה מתלוננת, זו מישהי שבאה וסיפרה סיפור לכתב, לא הוגשה שום תלונה. מאיפה צץ הסיפור הזה? גור מגידו, שאני מנהל נגדו הליכים משפטיים כבר תקופה ארוכה, הביא אותה פתאום בתור עדה שלו כמה ימים לפני ההוכחות. בדיון עצמו שבו היא הייתה אמורה להעיד לכאורה על אותם דברים, היא לא באה. זה הרי שטויות, לא הוגשה מעולם תלונה".

הח"כ מהליכוד דיבר על המחאה נגד הרפורמה המשפטית המתוכננת: "הדבר היחיד שיש לי בעיה איתו זה עם הקריאות לעשות פה סוג של הפרדת כוחות וקרע. כל עוד מדובר על מחאה לגיטימית-אין לי עם זה שום בעיה".

מילביצקי נשאל האם לדעתו המחאה תגיע לפסים אלימים, והביע תקווה שזה לא יקרה: "אני מאוד מקווה שלא, כמו שלא נכון שיגיעו לפסים אלימים במקרים הפוכים. אלימות אף פעם לא מוצדקת בשום צורה ושום שלב. אני מזהה איזשהו שינוי פאזה, לפחות בקרב חברי הכנסת של סיעת האופוזיציה, שמבינים שצריך לבוא עם תחליפים, וכבר מתחילים לדבר על תחליפים".

בסיום השיחה, הבהיר חבר הכנסת שיש מקום להידברות: "אנחנו מקשיבים, כרגע עוד אין נוסח. מצפים שנעצור, הציפיה שנעצור הכול היא לא נכונה. מה שאנחנו מבקשים ומה שאני אומר כבר המון זמן: 'בואו לוועדה, תגישו הצעה נגדית, נוסח נגדי, תגידו מה אתם רוצים שיעשה אחרת'".

עזרה בהכנת הכתבה: ירדן חדד, 103FM