בטקס במעמד שר הביטחון, יואב גלנט ובהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, מנכ"לי משרד הביטחון בעבר, פורום הנהלת המשרד ובכירים בצה"ל, נכנס היום (רביעי) אלוף (מיל') אייל זמיר לתפקיד המנכ"ל ה-25 של משרד הביטחון. זמיר מחליף את אלוף (מיל') אמיר אשל, שכיהן בתפקיד למעלה משנתיים וחצי.

טקס מינוי מנכ''ל חדש למשרד הביטחון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
טקס מינוי מנכ''ל חדש למשרד הביטחון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר בטקס: ״תפקיד מנכ״ל המשרד הוא תפקיד משפיע ומעצב, שמניע תהליכים ארוכי-טווח לצד תהליכים מיידים ונוגע ברבים מאוד בציבור הישראלי, לרוב הרחק מאור הזרקורים בהשקט ובבטחה. לפנינו ניצבים אתגרים רבים, מערכת הביטחון פועלת ותמשיך לפעול, אל מול איומים קרובים ורחוקים, ובראשם האיום האיראני. נדרש להמשיך ולקדם תהליכי התעצמות, נדרש ליצירתיות פורצת גבולות ולהמשיך להיות הקטר המרכזי במהלכים לאומיים רבי חשיבות, נדרש להרחיב את הטיפול החברתי בבני הנוער, את הטיפול בנכי צהל ובבני המשפחות השכולות״.

מנכ"ל משרד הביטחון הנכנס, אלוף (מיל') אייל זמיר הודה לשר הביטחון, יואב גלנט, על האמון בו ואמר: "בחודש האחרון הכרתי לעומק את יכולות משרד הביטחון והתרשמתי מעובדות ועובדים איכותיים, מסורים ומקצועיים. זהו משרד שנכון לכל משימה בשגרה ואין לו תחליף במצבי חירום לאומיים. משרד שימשיך להיות עמוד התווך בכלכלה, בתעשייה הישראלית, בקדמה הטכנולוגית, בפריפריה ובחוסן החברתי. אתגרינו רבים- את חלקם אנו חווים בתקופה האחרונה. כל אלה המאיימים עלינו ייפגשו את 'קיר הברזל' – את מערכת הביטחון הישראלית, בעלת עוצמה ועמידה איתנה. עלינו להיות ערוכים לפעולה ולהמשיך לשפר מוכנות לאומית, יכולות ואמצעים. נקדם את היתרון האיכותי והטכנולוגי על פני אויבנו. נטפח את האנשים שהם הנכס החיוני ומקור העוצמה העיקרי. אני מבקש להודות לך, אלוף (מיל') אמיר אשל, על תרומתך המשמעותית כמנכ"ל משרד הביטחון, מאחל לך הצלחה ובטוח שתמשיך להשפיע ולתרום לחברה ולמדינה".

טקס מינוי מנכ''ל חדש למשרד הביטחון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
טקס מינוי מנכ''ל חדש למשרד הביטחון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, אלוף (מיל') אמיר אשל: "בשנתיים וחצי האחרונות מימשנו תוכניות שהובילו קודמיי על כיסא המנכ"ל, שבתבונתם מרחיקת הראות סללו לנו את הדרך. גם אנחנו הנחנו יסודות וקידמנו תוכניות חדשות: מימוש הסכמי אברהם וחתימה פורצת דרך על הסכמים עם חמש מדינות באזור, לחיזוק מעמדה האסטרטגי של ישראל וכוחו של צה"ל. חצינו את הרוביקון בהקמת קריית המודיעין חרף ההתנגדויות והוצאנו לדרך את המהפכה בטיפול נכי צה"ל בעקבות האירוע הטראגי של איציק סעידיאן. העשייה ותוצאותיה הן פרי מאמץ של רבים שזכיתי להכווין ולאפשר להם את התנאים למצות את כישוריהם ולהצליח. פעלנו מתוך ראיה רחבה המשלבת את ייעודנו המרכזי בחיזוק הביטחון והבנת הצרכים הלאומיים בתחומי החברה והכלכלה. חברי, האלוף (מיל') אייל זמיר, עובדות ועובדי משרד הביטחון, כולי ציפייה לעשייתכם ולהישגיכם. אל תשכחו לרגע שניתנה לכם הזכות לשרת עם ומדינה שהם גדולים וחשובים יותר מכל אחד מאיתנו".