סערה פרצה היום (רביעי) בכנס לשכת עורכי הדין באילת. עו"ד דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בישראל, אמר בפאנל על הרפורמה במערכת המשפט כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה". התגובות בקהל היו חלוקות - חלק מחאו כפיים וחלק טענו כי צריך להגיש נגדו תלונה.

בתוך כך, נשיא מועצת העיתונות ולשעבר המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט (בדימוס) חנן מלצר, אמר בפתח הכנס: "מתוקף תפקידי כנשיא מועצת העיתונות אני  רוצה להתמקד בנושא של תכנית ביטול השידור הציבורי. השידור הציבורי הוא חלק מחופש העיתונות. דוגמה קלאסית לכך הוא ה-BBC כשידור ציבורי. שתי המפלגות לא העזו לגעת בו או לכרסם בכוחו כי הבינו את חשיבותו. השידור הציבורי לא רק מקדש את זכות הציבור לדעת ואת חופש העיתונות, אלא מעודד באופן ניטרלי ואובייקטיבי את תיאור המצב הקיים. הוא ביקורתי ועושה דברים ייחודיים לו".

עורך דין דוד חודק (צילום: ראובן קסטרו)
עורך דין דוד חודק (צילום: ראובן קסטרו)

"השידור הציבורי חושף ומעודד יצירות תרבות שהשידור המסחרי לא יכול לעודד. השידור הציבורי פונה ונותן שידורים לאוכלוסיות חלשות, לקבוצות מיעוטים, בעלי מוגבלויות, ילדים ונוער. מראה תחקירים שמגנים וחושפים עוולות שנעשות לאדם הקטן, גם אם אין להם רייטינג. גם בחוק נאמר שהשידור הציבורי צריך להיות ביקורתי וזה מה שלא מוצא חן בעיני השליטים, כמו שלא מוצא חן בעיני השליטים בפולין, הונגריה וטורקיה. כתוצאה מכך גם שם כרסמו את חופש העיתונות והשידור הציבורי", טען.