הקואליציה החליטה להקפיא את סגירת תאגיד השידור הציבורי עד להודעה חדשה. החלטת ראשי הקואליציה כוללת בתוכה את התוכנית המלאה, כולל הקיצוץ הרחב שתיכנן שר התקשורת שלמה קרעי בפעילות התאגיד. הסיבה: רצון הקואליציה להתמקד ברפורמה במערכת המשפט ולא בשינויים אחרים.

התאגיד יינצל? בכירים בליכוד נגד ח"כ קרעי: "זה מזיק לרפורמה המשפטית"

אולפן הטלוויזיה של התאגיד (צילום: מרים אלסטר)
אולפן הטלוויזיה של התאגיד (צילום: מרים אלסטר)

כפי שפורסם ב"מעריב" ביום שלישי, בליכוד הביעו התנגדות לרפורמה בתקשורת של שר התקשורת קרעי, ובעיקר לכוונתו לסגור את תאגיד השידור. "פתיחת חזיתות נוספות תזיק להעברת הרפורמה ויש להימנע מיוזמות מקבילות עד השלמת ההליכים סביב הרפורמה", אמרו ל"מעריב" בכירים בליכוד.

אגודת העיתונאים ירושלים מסרה בתגובה להחלטה: "אגודת העיתונאים ירושלים שמאות מחבריה הם עובדות ועובדי תאגיד השידור הישראלי, מברכת על ההחלטה לגנוז את תוכנית קרעי לקריעת השידור הציבורי לגזרים. הציבור מצביע בעד תאגיד השידור הישראלי מדי יום, כפי שבא לידי ביטוי בסקר ה-TGI שפורסם אתמול והציבור יזכה כעת להמשיך ולקבל יצירה ישראלית מקורית ותכנים מותאמים לצד סיקור עיתונאי אחראי ומהימן בכל הפלטפורמות. כמו בארה"ב שהגדילה את תקציב השידור הציבורי, ראוי שממשלת ישראל תחזק את תאגיד השידור הישראלי ותימנע מרעיונות מגוחכים ומסוכנים של הזרמת התמיכה לבעלי עניין, כלכלי או פוליטי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת נמסר: "המאבק למניעת פגיעה בשידור הציבורי ממשיך במלוא העוז עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התכנית לסגירת תאגיד השידור הציבורי. בשבועות האחרונות נוחתים עלינו ספינים מידי יום, המאבק שלנו למניעת פגיעה בתאגיד השידור הישראלי ממשיך במלוא הכח עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התכנית לסגירת השידור הציבורי. רק מי שרואה בכלי התקשורת החופשית אויבים מעביר להם מסרים דרך צד שלישי. איננו מקבלים את האמירה שהתכנית לפגיעה בתאגיד מושהית עד שיווצרו התנאים המתאימים לכך. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר התקשורת להודיע שהם עוצרים כל ניסיון להתערבות בעבודתם של עיתונאים. לא נאפשר פגיעה בחופש העיתונות, היצירה והמחשבה".

בחודש שעבר פורסם ב"חדשות 13"  כי תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב, לאור כוונת הממשלה לקצץ  את מאות המילונים שמקבל התאגיד להפקות המקור.

עוד דווח, כי הממשלה עשוייה להקים קרן, אליה יועברו הכספים אליהם יתחרו גם הערוצים המסחריים. בנוסף דווח כי אחת המטרות היא לחזק את ערוץ 14 במקביל לריכוך ההתנגדות להחלשת התאגיד. 

השר קרעי אמר אז ל"חדשות 13", כי "אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל. יהיה הסרת חסמים ופתיחת השוק לתחרות. תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב". בתגובה, אמר מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי גולן יוכפז: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פרושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".