הנשיא יצחק הרצוג עוסק בימים האחרונים במאמצים לקיום הידברות בין הממשלה לבין מתנגדי הרפורמה המשפטית שהיא מקדמת, ואף גיבש מתווה הידברות לפתרון המשבר המשפטי, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12. 

היועמ"שית תוקפת: "רפורמת לוין - פגיעה קשה במארג הבלמים והאיזונים"

לפי הדיווח, לראשונה מאז תחילת המשבר, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה בימים האחרונים לצדדים והציע מתווה הידברות שכולל מספר תנאים, הראשון שבהם הוא הקפאת החקיקה ל-14 יום.

בזמן זה, לפי המתווה, יערכו משא ומתן והידברות ללא תנאים מוקדמים עם נציגים לכל הצדדים, שבה ינסו להגיע לפשרה. אחת האפשרויות היא באמצעות צוות מוסכם ואפשרות אחרת היא כינון ועדה בבית הנשיא.

לפי הדיווח, ההיגיון בהצעה הוא שאם המאמצים יעלו יפה ניתן יהיה לחוקק ברוח ההסכמות, ואם לא - תוכל החקיקה הנוכחית להימשך, שכן כנס החורף של הכנסת מסתיים בעוד כחודשיים - מספיק זמן להעביר את החקיקה הדרושה. 

מלשכת הנשיא נמסר: "נשיא המדינה פועל מזה שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי ולבלום את העמקת הפילוג בעם. בית הנשיא משמש כיום כמרכז שיח המצליח לשמר את אמון הצדדים כאכסניה מוגנת להידברות בתוככי המחלוקת תוך שמירה על דיסקרטיות המשתתפים. במסגרת כך נערכו בבית הנשיא, לרבות על ידי הנשיא, בכל יום בשבועות האחרונים - פגישות עם כלל צידי המפה ביניהם מכוני מחקר וארגונים שונים במטרה לכונן מנגנון הידברות שיאפשר יציאה מן המשבר תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותוך שמירה על אחדות העם".

עוד נמסר כי "הקריאה שעולה ומהדהדת מכל הפגישות והדיונים שמקיים בית הנשיא היא שיש לקיים הידברות. נשיא המדינה מקדיש את זמנו ומרצו לכינון מנגנון הידברות שיוביל לפתרון.