ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (חמישי) את תשובתו לבג"ץ בעניין פניתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אליו ובה דרשה ממנו להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא על רקע משפטו שמתנהל בימים אלו.

ראשי מפלגות הקואליציה נגד מכתב היועמ"שית: "ניסיון השתקה למנדט שקיבלנו"
היועמ"שית תוקפת: "רפורמת לוין - פגיעה קשה במארג הבלמים והאיזונים"

"האמור במכתב ובהודעת המישיבים (היועצת המשפטית לממשלה והמשנה ליועצת) אינו מקבל על ראש הממשלה", נכתב בהודעה שהועברה לידי בג"ץ.

כאמור, במכתבה טענה היועמ"שית כי "יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021".

בהרב-מיארה הוסיפה כי "יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה".