סורבה להגיע או סירבה בעצמה? במהלך ביקור ראש הממשלה נתניהו בצרפת, טענה שגרירת ישראל בצרפת, יעל גרמן, כי היא התבקשה שלא להגיע לקבלת הפנים עם הנשיא מקרון. עם זאת, טענה כי לאחר מכן שהיא זאת שסירבה להגיע.

ביקור מדיני ראשון: רה"מ נתניהו ייפגש עם נשיא צרפת מקרון

השגרירה צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "‏במהלך השיחות שלי עם נציגי רוה"מ בפריז הבהרתי כי אני רוצה שהביקור יצליח ואעשה כל הנדרש לכך. עוד הוספתי כי אם ראש הממשלה לא ירצה בנוכחותי במהלך הביקור, פשוט לא  אגיע. אתמול קיבלתי ידיעה מלשכת רוה"מ בירושלים שביקשו שלא אהיה נוכחת היום בקבלת הפנים בשדה".

"כיבדתי את ההנחיות מירושלים ולא הגעתי לשדה התעופה לקבלת הפנים הרשמית", הוסיפה, "עד כאן העובדות הפשוטות, ומכאן החלה מכונת הרעל בפעולתה ואני הפכתי אשמה בזלזול בראש ממשלה נבחר. כשלטענתם אני זאת שהחלטתי ובחרתי להחרים את קבלת הפנים של ראש הממשלה".

לסיום אמרה כי "למען הגילוי הנאות, עליי להבהיר כי איני רוכשת כבוד לראש ממשלה שיש לו שלושה כתבי אישום פליליים, אך אני רוכשת כבוד למדינה האהובה שלי ולא הייתי פוגעת בכבודה, אילולא הורו לי שלא להגיע. אני מייחלת, ואעשה כל שבכוחי, להחזיר למדינתי את אופיה היהודי והדמוקרטי, ומקווה שנעשה זאת מוקדם ככל האפשר".

נתניהו ומקרון (צילום:  עמוס בן גרשום לעמ)
נתניהו ומקרון (צילום: עמוס בן גרשום לעמ)

מסביבת ראש הממשלה נמסר כי "לפני כחודש התפטרה יעל גרמן לאחר שהתבטאה באופן פוליטי חריג ולא מקובל שאינו הולם שגריר. גרמן צפויה לסיים את תפקידה בקרוב, ואינה מייצגת את מדינת ישראל. בקבלת הפנים בשדה בפריז נכחו בעלי תפקידים אחרים משגרירות ישראל בצרפת".

כאמור, רה"מ נתניהו שהגיע לביקור בפריז, נועד עם הנשיא מקרון ושני המנהיגים דנו בהרחבה בדרכים להיאבק באיום הגרעין האיראני. נתניהו הדגיש כי יש לחזק את ההרתעה מול איראן וגרורותיה במזה"ת. כמו כן, אמר ראש הממשלה כי יש להטיל סנקציות משמעותיות על המשטר האיראני, וקרא להכללת ארגון משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. השניים שוחחו גם על הצורך בשימור היציבות האזורית, בדגש על לבנון. וכן, דנו בהזדמנויות בהרחבת מעגל השלום.