נשיא צרפת עמנואל מקרון נועד היום (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שהגיע אתמול לפריז, ונשיא צרפת התריע את נתניהו בפגישתם על הרפורמה המשפטית שאותה הוא מעוניין לקדם. 

דברי בלינקן הוכיחו כי ההתנגדות האמריקאית לרפורמה הפכה ללחץ פומבי על נתניהו
נתניהו על הרפורמה של לוין: "מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני"

"אם הרפורמה תעבור כמו שהיא, נסיק שישראל התנתקה מהדמוקרטיה", אמר מקרון לנתניהו. כמו כן, במהלך פגישתם דנו שני המנהיגים בדרכים להיאבק באיום הגרעין האיראני, שוחחו גם על הצורך בשימור היציבות האזורית, בדגש על לבנון, ודנו בהזדמנויות בהרחבת מעגל השלום.

נתניהו ומקרון בארמון האליזה בפריז (צילום: ללא קרדיט)
נתניהו ומקרון בארמון האליזה בפריז (צילום: ללא קרדיט)

בהודעת הסיכום המפורטת על סעודת העבודה של נשיא צרפת וראש הממשלה נתניהו, נאמר כי מקרון שמח על כך שנתניהו בחר בצרפת כיעד הראשון מחוץ למזרח התיכון, מה שמצביע על הקרבה בין שתי המדינות ושני העמים. מקרון הביע את הזדהותו המלאה עם ישראל במלחמתה בטרור במיוחד אחרי הפיגוע הנתעב שהפיל שבעה קרבנות ליד בית כנסת בירושלים.

מקרון גם הביע את דאגתו לנוכח המצב הנוכחי בשטחים ובישראל והזכיר את החשיבות להימנע מכל צעד שעלול להצית את האלימות שכבר גרמה ליותר מדי רבנות חפים מפשע משני הצדדים. הוא הזכיר את מחויבותה של צרפת לסטטוס קוו ההיסטורי של המקומות הקדושים בירושלים, ואת התנגדותו העזה להמשך ההתנחלויות שמחבלות בסיכויי המדינה הפלשתינית העתידית ותקוות השלום והבטחון לישראל.