ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (ראשון) בישיבת הממשלה ותקף בחריפות את הקריאות להסתה שנשמעו נגדו, וכן קרא לראשי המפלגות באופוזיציה לגנות אימרות אלו.

"אין קשר בין גבורה וטמטום": בן כספית תוקף בחריפות את הטייס לשעבר זאב רז
לאחר שקרא לנתניהו "בן מוות": הבכיר לשעבר בחיה"א זומן לחקירה באזהרה

"ראינו אתמול איום מפורש לרצח ראש ממשלה בישראל", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לדבריו של אלוף (במיל) זאב רז, "הוא הגיע מדמות מובילה בהפגנות. האיום הזה הוא תוצאה ישירה של הסתה חסרת אחריות שמקבלת גיבוי מהאופוזיציה. אני דורש מהם לגנות את ההסתה. קריאות מפורשות לרצח פוליטי זו סכנה אמיתית לדמוקרטיה שכולם צריכים לצאת נגדה בתוקף".

לאחר מכן אמר נתניהו כי "חזרתי הבוקר מצרפת במהלכו נפגשתי עם הנשיא מקרון. במרכז שיחתנו שוחחנו על המאבק בגרעין האיראני, והמצב נמצא בקירוב עמדות שאני לא זוכר זה זמן רב. במסגרת הביקור נפגשתי גם שמעתי מסר אחד ברור מנציגים כלכליים בצרפת - אנחנו רוצים להגדיל את ההשקעות שלנו במדינת ישראל. אני חוזר, כלכלת ישראל חזקה, ולאורך זמן היא תמשיך להתחזק. מי שישקיע בישראל ירוויח".

לסיום הודיע ראש הממשלה כי "הממשלה תשלים את הקמתו של ישוב חנון בעוטף עזה. אני חושב שהקמת היישוב חושפת את החוסן של העוטף ועוצמתה של מדינת ישראל. אנחנו גאים לבנות את ישראל ולחזק את ההתיישבות בכל חלקיה".

בתוך כך, התגלו חילוקי דעות קשים בין השר דיכטר לשר ווסרלאוף, לאחר ניסיון גישור על הפערים לגבי העברת רשות התכנון והם לא הגיעו להסכמות. דיכטר מתכוון להתנגד בהצבעה, צפויים שרי ליכוד נוספים לעשות כן. ״העברת רשות התכנון למשרד הנגב והגליל היא העברה של הסמכות על החקלאות בישראל.״- אמר דיכטר. במידה ואכן תועבר רשות התכנון, יקים השר דיכטר אגף תכנון במשרד החקלאות. 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

צעד נוסף בדרך לאישור הוויזה לארה"ב

לאחר דבריו של ראש הממשלה, הונחו על שולחן הממשלה שתי הצעות חוק שמקדמות פטור מוויזות לארה"ב. מדובר בחוק איסוף מידע ובחוק סדר הדין הפלילי, שמהווים תנאי הכרחי לקבלת הפטור.

את שני החוקים הללו ניסתה להעביר שרת המשפטים לשעבר איילת שקד בממשלה היוצאת, אך נתקלה בסירוב מצד האופוזיציה דאז. לאחר ששני החוקים יאושרו בישיבת הממשלה הם יועברו לאישור הכנסת בקריאה ראשונה. התקדמות משמעותית נוספת נרשמה בשבוע שעבר בנושא, לאחר ששגריר ארה"ב בישראל טום ניידס הודיע כי אחוז הישראלים שסורבו כניסה לארה"ב ירד מתחת לסף ה־3% בשנה האחרונה, שזהו סף הסירוב המקסימלי לתושבי מדינה זרה כדי שאזרחיה לא יצטרכו בוויזה.

"ישראל עשתה צעד גדול לקראת הצטרפות לתוכנית הפטור מוויזה ואחוז הסירוב ירד מתחת ל־3%", אמר ניידס והוסיף: "הירידה הזאת היא רק הצעד הראשון שישראל צריכה לעשות. נקודה נוספת היא עבודה רבה שישראל צריכה לעשות כדי לקדם את הפטור, והכנסת צריכה להעביר חוקים מסוימים כדי שהזכאות תאושר. עם זאת, חלון ההזדמנויות פתוח עד ספטמבר הקרוב".

על פי ההצעה של חוק איסוף מידע, היא מבוססת על "צוות בין־משרדי שהחליט לבחון את הצורך והאפשרות של הקמת מאגר לקבלת מידע אישי מחברות התעופה, אודות נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל, לצורך חיזוק היכולות בתחום המאבק בטרור ובפשיעה חמורה".