חבר מועצת עיריית תל אביב ויו"ר ועד שכונת התקווה, שלמה מסלאווי, המשמש גם כחבר בקואליציה בעירייה, מתח היום (ראשון) ביקורת על נאומו של ראש העיר, רון חולדאי, במחאה נגד הרפורמה המשפטית אמש. לטענתו, "אני חושב שראש העירייה טעה בנאומו ועשה נזק רב לתושבים ולעיר, שעלולים לשלם את המחיר".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מסלאווי הוסיף כי "עיריית תל אביב זקוקה לשיתוף פעולה מול משרדי הממשלה בנושאים כמו חינוך ותחבורה. לדעתי, חולדאי טעה בשיקול הדעת, כי העירייה עובדת מול משרדי הממשלה והיא גם תלויה בהם בהרבה מקרים. העיר פקוקה בשל עבודות התשתית של הרכבות הקלות ויש צורך בשיתוף פעולה מול משרד התחבורה, וזו רק דוגמא אחת".

שלמה מסלאווי (צילום: יח''צ)
שלמה מסלאווי (צילום: יח''צ)

עוד ציין מסלאווי, המכהן גם כיו"ר סניף הליכוד בשכונת התקווה, וכחבר מרכז ליכוד, כי "כשנאבקתי ביחד עם פעילים נוספים בשכונות בדרום תל אביב נגד תופעת המסתננים הבלתי חוקיים, רצינו שיתוף פעולה העירייה, אבל חולדאי אמר לנו שזה רק באחריות הממשלה. רצינו להפגין בסיוע העירייה והוא כל הזמן אמר שזה לא באחריות העירייה ושהממשלה היא זו שהביאה אותה לתל אביב". עוד ציין כי "הרפורמה המשפטית יוצרת גם זיק של תקווה, שתהיה לה משמעות גם בסוגיית המסתננים הבלתי חוקיים, שבג"ץ התערב בה בעבר, כשביטל החלטות ממשלה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

מסלאווי הדגיש, כי לדעתו "ראשי עיריות אינם צריכים להתערב בנושאים ארציים, שאינם קשורים לרשויות המקומיות". לדבריו, "חולדאי יכול היה לנאום, אבל לעשות את זה כאזרח ולא כראש עיריית תל אביב. לדעתי, הוא טעה. צרם לי ולתושבים רבים לשמוע את הדברים החריפים שלו נגד הממשלה".

כאמור, חולדאי נאם אמש במחאה נגד הרפורמה המשפטית של השר לוין, שאותה מקדמת הממשלה. חולדאי אמר כי "אנחנו נאבקים על האמונות הבסיסיות שלנו, על מגילת העצמאות, על חוק יסוד כבוד האדם וחרותו, על חוק יסוד חופש העיסוק, על הפרדת הרשויות, על עצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט, שעליה גאוותנו".

עוד אמר חולדאי, כי "לא נעצור בכיכרות, לא נהיה אדישים, לא נגיב בהשלמה. לא ניתן שבתי עסק יפלו לרעה זוגות להטבי"ם, לא ניתן שיפגעו באזרח, באשר הוא, לא בחצור הגלילית, לא באופקים או בתל אביב-יפו, לא ניתן לחלל את הזכות לשוויון, ולפגוע בחופש השביתה.  על כל גזרה של משרד החינוך, שתנסה לצמצם את חופש המחשבה, אנחנו נבנה ונפתח, עוד ועוד מאחזים חינוכיים,  מוסדות ומיזמים, ליברלים, פלורליסטים. על כל מי שיכריח אותנו לשמור שבת, כפי שנכון לו,  אנחנו נכבד את השבת כפי שנכון לנו. על כל מי שיפגע בחופש האמנות, בזכות הביטוי, בחירות לחשוב אחרת, התשובה שלנו תהיה תשובה ערכית, חדה, ברורה, נחושה".