רצף אירועי האלימות בחודש האחרון העלה ביקורת רבה על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וחברי מפלגתו "עוצמה יהודית", שהבטיחו הקמפיין הבחירות להחזיר את המשילות ולטפל במכת האלימות, אך בינתיים המצב נותר כשהיה. ח"כ אלמוג כהן השיב לביקורת בראיון מיוחד ל"מעריב".

"הבטחנו שינוי, לא מופע קסמים. זה לוקח זמן, כן רואים שינוי בתעוזה של המשטרה, בפשיטות שנעשות, בתגובה בירי של שוטרים כלפי זורקי בקת״בים, עליה באיסוף כלי הנשק. בחודש האחרון הייתה עליה של עשרות אחוזים בתפיסות כלי הנשק - אנחנו צריכים תקציב כמה שיותר מהר, כדי לגייס עוד שוטרים למשטרת ישראל ולהקים את המשמר הלאומי, זה שובר שיוויון. המטרה שלנו היא להציף את הרחובות בשוטרים. בתקופה של בין ארבעה חודשים לשנה השוטרים יתחילו לחזור לרחובות ולהביא לכולנו את השקט הדרוש. אם לא נקבל את הכלים כדי לממש את ההבטחות שלנו, נעשה צעדים משמעותיים מאוד", פתח כהן את דבריו. 

על היוזמה להקלה בקריטריון להחזקת נשק אישי אמר כהן: "יש צוואר בקבוק מאוד גדול מאז מבצע שומר חומות, המון אזרחים ביקשו להוציא רישיון נשק והמדינה לא נערכה בהתאם, הוספנו פקידים שיתנו שירות. בטווח של החודשים הקרובים אנשים יקבלו זימון לראיון ויתחילו בתהליך". 

בהמשך התייחס להסלמה בעוטף עזה: "התחלתי להביע צעדי מחאה כחבר כנסת בעקבות התגובות בעזה. הבשורה הגדולה היא שבעקבות הירי האחרון אושר היום הקמת היישוב חנון (שם זמני), זו התשובה המוחצת ביותר לטרור ועדיין אנחנו דורשים תגובה משמעותית. זה הליך, זה לא קורה ביום או יומיים אבל אם נראה שאנחנו לא משפיעים, אנחנו פשוט לא נהיה".

לבסוף התייחס כהן לנושא הטבות המס לדרום: "הצלחנו להחזיר לדימונה את הטבות המס, אבל במיתר וכרמית המצב יותר מורכב, אנחנו בצוות חשיבה משותף יחד עם תושבי המקום. אני אמשיך לפעול בנושא הזה. בנוגע לתושבי באר שבע, אנחנו נביא בקרוב מאוד חקיקה של 10 אחוז הטבת מס לתושבי העיר.!זה לא יקרה תוך יום אבל אנחנו ממשיכים להילחם על הנושא הזה".