נשים רבותלקחו הערב (ראשון) חלק בהפגנת ארגוני הנשים בכיכר הבימה שבתל אביב, במחאה על הרפורמה במערכת המשפט ו'הסכנה הממשית לזכויות נשים בעקבות המהפכה משפטית' כדברי המארגנות. במהלך האירוע חלק מהמשתתפות שרפו את תעודות הזהות שלהן, כאקט מחאתי כנגד הרפורמה.

נשים במחאה (צילום: אבשלום ששוני)
נשים במחאה (צילום: אבשלום ששוני)

בין המשתתפות במחאה - חברת הכנסת אורנה ברביבאי, אשר אמרה כי "מצער מאד שלמרות כל פריצות הדרך של נשים בכל תחומי החיים, הממשלה הזו מקדמת חקיקה הפוגעת בנשים רק בגלל שהן נשים. נמשיך להיאבק עבור שוויון זכויות מלא ונהיה בכל מקום עד שיהיה ייצוג נשים שוויוני ומלא בכל מקום בו זורחת השמש".

בנוסף, יושבת ראש מפלגת העבודה, מירב מיכאלי, אמרה כי "גם היום עוד אין בישראל שוויון לנשים. אבל הקואליציה הזאת, שהיא כמעט רק של גברים, רוצה לתת לנשים עוד פחות זכויות. פחות זכויות על הגוף שלנו, על האלימות כלפינו, על השכר שלנו, על האפשרויות שלנו בחיים. לא נסכים לזה, נשים באו הנה להגיד לא ניתן לקחת לנו את הדמוקרטיה והשוויון שלנו".

העיתונאית ליהיא לפיד שנכחה גם היא באירוע, הוסיפה: ״בממשלה הזאת אין מספיק נשים, היא לוקחת אותנו אחורה. עצוב לי מאוד. חשוב שנשים מכל הקשת הפולטית ישמיעו היום קול חזק וברור. מדינה דמוקרטית היא מדינה חזקה שמקדמת נשים, מקדמת זכויות נשים ונאבקת באלימות נגד נשים״.