שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת בני גנץ התראיין היום (ראשון) לחדשות 13 ודיבר על הקריאות בציבור, בהתייחס לדבריו החמורים של אלוף (במיל') זאב רז, אחד הטייסים שהשתתפו במבצע הפצצת הכור בעיראק, שקרא לנתניהו "בן מוות" בפוסט שפרסם בפייסבוק: "בניגוד לנתניהו ולחלק משותפיו הנוכחיים שעמדו על כל מיני מרפסות והתנהלו בכל מיני צורות, אני מגנה באופן חד משמעי את כל ההסתות, ואת כל הקריאות לאלימות, אני לא מקבל את זה, אין לאף אחד מאתנו, לא לטייס מעוטר ככל שיהיה, איזשהו תוקף מוסרי לקרוא לאלימות ולהפרת החוק, אני נגד הדברים האלה, ואני פונה לנתניהו- חבל שלא אמרת את זה בעוצמות האלה למעלה משני עשורים", לדברי גנץ.

בכל הנוגע לרפורמה במערכת המשפט ולניסיונות לתיווך ופשרה, אמר גנץ: "אני קראתי להידברות מיד כמו שהדבר הזה יצא לדרך, לפני, ביום למחרת הפרסום הראשון של יריב לוין בעניין הזה, מה שאמרתי ואני חוזר ואומר, מחבש הלחצים צריך להיעצר, אני מבין שלוין מתכוון להמשיך עם התהליך של החקיקה, אנחנו לא מוכנים לוותר על הדמוקרטיה כפי שאנחנו מכירים אותה, המחנה של נתניהו קיבל יותר קולות, נכון, אבל אין לו לגיטימציה לשנות את שיטת המשטר בישראל". 

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "בכל מה ששמעתי עד עכשיו, מה שהם מכנים הרפורמה המשפטית, אין ולו סעיף אחד שמשרת את האזרח, כל מה שיש שם זה איך נותנים יותר עוצמה לכנסת מול בית המשפט, אין שם סעיף אחד שמחזק את בית המשפט או השירותים שהאזרחים מקבלים. לכן, הרפורמה-אסור לה להפוך את המערכת המשפטית למערכת פוליטית. בכלל, בכל סקר שהגיע לידיי, המערכת הפוליטית זכתה לאמון נמוך בקרב הציבור". 

שר הביטחון לשעבר נשאל האם במידה ותהיה הידברות, מי יישב מול רה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, וענה "לו הייתה מתקיימת באופן תיאורטי הידברות, היינו מוצאים את האנשים הנכונים. יש גוונים נוספים באופוזיציה, יש הנהלת אופוזיציה, היא תגבש צוות שיישב שם, זו דרך שאפשר להתנהל, צריך לשמור על הדמוקרטיה. רה"מ שומע היטב מבכירי הכלכלה בעולם ומבכירי המשפטנים בעולם, והוא מגיב להם, רץ להסביר את עצמו בחוץ, לא צריך לזעזע את המערכת הישראלית ולא צריך להגן עליה כלפי חוץ, ואת זה הוא עושה עבור אינטרסים אישיים".