המפכ"ל לשעבר רב ניצב בדימוס רוני אלשיך, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לסערות שאירעו במהלך הימים האחרונים סביב אמירות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני חושב שקריאות לאלימות הן קריאות מיותרות, חמורות, בוודאי כאשר העצבים של החברה הישראלית חשופים, אני מצפה מאנשים לשמור על ריסון", ציין. 

בחשד להסתה: חקירת משטרה נפתחה נגד עורך הדין דוד חודק

עוד הוסיף כי "מי שחושב שאפשר לנצח מאבק במדינה דמוקרטית באלימות טועה. זה אנשים שהוכיחו מה הם תרמו למדינת ישראל, אני מצפה מהם להתרומם מעל התסכול. ככל שאנשים מבינים את מורכבותה של מדינה, אני מצפה מהם יותר מאשר סתם אזרח ברחוב. זה מחליש את הטיעונים המאוד משמעותיים שהם בסופו של דבר מובילים את המחאה הזו. אני חושב שזה גם חבל וגם מסוכן".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא המשיך להביע את תמיכתו במחאה כנגד הרפורמה המשפטית: "יש פה ריצת אמוק שקורעת את החברה הישראלית. גם מי שמוביל אותה יודע שבכל דקה שהדבר הזה מתעכב יותר ויותר אזרחים מבינים על מה מדובר. אני רואה את התהליך הזה, את הגיוון ההולך וגדל של המפגינים, וזה לא בכדי. אתה נדרש להבין מה זה עשרות האלפים האלה, לראות את התמונות, זה ללא ספק מעורר שאלה אצל מי שעד לרגע זה לא חשב שיש בעיה".

אלשיך טען כי ראש הממשלה מובל בתוך הסיטואציה: "אני לא חושב שנתניהו מוביל פה משהו, אני חושב שהוא מובל. ככה אני רואה את הדברים. אני לא חושב שהוא מאמין במה שמתרחש כרגע, הוא פשוט לכוד. זה מושך לפה, זה מושך לפה, אתם רואים את שכרון הכוח של ראשים שונים בקואליציה".

"אני לא חושב שנתניהו מוביל את זה, הוא מובל. אני מכיר את הרעיונות האלה כבר הרבה מאוד שנים, נתניהו בלם אותם בגופו. כרגע אין לו ברירה, זה לחיות או לחדול. הוא חייב ממשלה, הוא חייב להיות ראש ממשלה, הוא נמצא בסיטואציה משפטית מאוד מורכבת וכרגע הוא נאלץ לשלם מחירים", הוסיף.

לסיום, הוא חזר על קריאתו למניעת אלימות: "כל מי שיש לו קול ציבורי והוא אדם מוכר צריך לצאת בקריאה נחרצת נגד כל אמירה או רמז לאלימות. זו אחריות של שני הצדדים. אנשים שיש להם מעמד ציבורי כלשהו צריכים להיות בקול צלול וברור נגד אלימות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM