חבר הכנסת מטעם הליכוד עמית הלוי יזם חוק שעוקף את בג"ץ ומאפשר לנבחרי ציבור לקבל תרומות מאזרחים. אך כיצד החוק ישפיע על נתניהו ועל התרומות הרבות שנאספו למימון משפטו? חבר הכנסת שוחח עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, והסביר את עיקרי החוק. 

"יש הרבה עבודה בכנסת. אז חוץ מהרפורמה המשפטית שהיא מהותית וחשובה, הרפורמה הכי חשובה לדעתי בחודשיים האלו, ואני מקווה שהליכוד יוביל אותה, זה הרפורמה להחזרת הביטחון האישי. אנחנו פה טרום רמדאן", אמר.

הוא התייחס לממשלה הקודמת והסביר: "עיקר הביקורת שלנו הייתה שהיא שינתה את המעמד המדיני של ישראל, היא החזירה את הפלסטיניות מהמעמד שלה במזרח התיכון, ככזו שעולים אליה לרגל, שגנץ ובנט נותנים לה חצי מיליארד. ילד בן 13, אני לא צריך להסביר לך, במזרח ירושלים שיורה באקדח, מישהו אימן אותו על האקדח ומישהו בעיקר חינך אותו. זה לא דברים שקרו בשנה האחרונה, חלקם הם בהחלט תשתיות של הרבה שנים, אנחנו צריכים לטפל בהם. אז אם שאלתם מה יש לתקן, אני חושב שזו המשימה המרכזית".

על הצעת החוק שיזם, הסביר חבר הכנסת הלוי כי "אדם שהופך להיות איש ציבור ויגיע למשבר קיצוני, משבר משפטי או משבר רפואי קיצוני בלתי צפוי, לא יוכל לקבל את העזרה הבסיסית שאתם מקבלים מהאחות או מהחבר. זה דבר בלתי נסבל וזה חלק מהפיכת העבודה הציבורית לעונש, זה לא צריך להיות".

הוא הוסיף: "ההצעה אומרת שמותר לעובד ציבור, בין אם הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ובין אם הוא חבר כנסת, לקבל תמיכה כספית שקופה מאוד, מבוקרת על ידי מבקר המדינה, לא מכולם, אלא מאנשים מסוימים, לטובת או הליך רפואי או הליך משפטי שגובה ממנו סכומים גדולים".

על ההקשר של נתניהו להצעת החוק, אמר הלוי: "אנחנו אחרי שנה וחצי נשבר מהפרסונליזציה של הפוליטיקה. אמת המידה שלי לחקיקה, היא לא אמת מידה פרסונלית. אם הוא דבר טוב, אם הוא משרת את בן או לא, אני לא מנוהל מזה".

סייע בהכנת הכתבה: ירדן חדד 103fm