בג"ץ קבע היום (שלישי) כי הדיון על פינוי ח'אן אל-אחמר יתקיים ב-1 במאי. בנוסף, הודיע כי המדינה תצטרך להעביר את תגובתה עד השני באפריל, ולא בג"ץ עשוי לבטל את הדיון ולהורות על פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי. 

ח"כ מהליכוד מבהיר: "יהיה דיון על פינוי חאן אל־אחמר"

השופט סולברג מתח ביקורת חריפה על המדינה ואמר כי "בראייה לאחור, ובמבט צופה פני עתיד, אין בכל אלה כדי להצדיק דחייה כה ארוכה, למשך 4 חודשים נוספים. בפרט, כשלא ניתן לדעת אם בקשת הארכה הנוכחית היא אחרונה, וכאשר הניסיון מלמד, כי דחייה גוררת דחייה, ותשובה מהותית – איִן".  השופט סולברג נימק את החלטתו וכתב כי מדובר בבקשת ארכה תשיעית: "העתירה תלויה ועומדת – זה קרוב ל-4 שנים תמימות. את מורת רוחנו מ'גרירת הרגליים' הבענו שוב ושוב, בשורה ארוכה של החלטות".

מידידי הג'הלין נמסר: "בזמן שנותר, על המדינה לאמץ את התוכנית המוכנה להפקדה שקידמה הממשלה הקודמת ותוכננה ע"י בעלי המקצוע. תוכנית המסדירה את החאן על אדמות מדינה בסמוך למקומו, תוך שמירה על צרכיהם ומאפיינים התרבותיים של אנשי החאן". 

כזכור, המדינה ביקשה  דחייה נוספת בעניין פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. גורמים במערכת הביטחון ובמשרד ראש הממשלה המליצו על בקשת דחייה מבג"ץ בנושא הפינוי. על רקע ההמלצה, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' המשיכו לפעול בימים האחרונים במטרה לנסות להוביל לפינויו של המקום.

ח'אן אל-אחמר ממוקם על אדמות מדינה בשטח C, כעשרה ק"מ ממזרח לירושלים, בין כפר אדומים למישור אדומים. בית המשפט העליון קבע כי המבנים במקום אינם חוקיים, ואישר מספר פעמים צו הריסה נגדם. על הפינוי המיועד נמתחה ביקורת מצד מדינות באירופה ומצד מחוקקים בארצות הברית. ב-2018 קיבל הפרלמנט האירופי החלטה שלפיה פינוי המתחם ייחשב הפרה של אמנת ז'נבה. 

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר, מסר בתגובה לתשובת בג"ץ למדינה בנושא: "חאן אל אחמר היה צריך להתפנות מזמן. כל המקדים הרי זה משובח".