מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית של השר לוין הצהירו הערב (שלישי) כי בשני הקרוב תתקיים השבתת ענק, הפגנות בירושלים וברחבי הארץ. המארגנים מסרו כי "באותו יום אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות לעלות לירושלים להפגין מול הכנסת כבר מהשעה 12:00. בנוסף יתקיימו מוקדי מחאה בערים המרכזיות. בשבת הקרובה תערך הפגנת ענק בקפלן והפגנות ברחבי הארץ".

עוד נמסר מטעם מטה המאבק: "ממטה המאבק נמסר: ״התכנית של נתניהו להעביר במחטף את חוקי הדיקטטורה תיתקל בעם ישראל, נחוש מתמיד לשמור על עצמאותו. אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני ויצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה - המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית״.

הפגנה נגד הממשלה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
הפגנה נגד הממשלה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

בשבת האחרונה, למעלה ממאה אלף מפגינים השתתפו בהפגנות המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים יריב לוין שמקדמת הממשלה. ההפגנות המרכזיות התקיימו בתל אביב, ברחבת תיאטרון הבימה וברחוב קפלן, סמוך לקרית הממשלה. הפגנות נוספות נערכו בחיפה ובכ-40 מוקדים נוספים ברחבי הארץ בהשתתפות רבבות אזרחים. לטענת המארגנים, מספר המפגינים בתל אביב היה גבוה משמעותית ממספר המפגינים בשבוע שעבר.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, השתתף בהפגנה בחיפה ואמר: "האנשים האלה בחיפה, בבאר שבע, בירושלים, בתל אביב, באו להגיד שהם לא רוצים לחיות במדינה שבה אנשים שעובדים פחות חשובים מאנשים שלא עובדים, ואנשים שמתגייסים לצבא פחות חשובים מאנשים שכן מתגייסים לצבא, ואנשים שלא שומרים על החוק יותר חשובים מאנשים שכן שומרים על החוק. האנשים האלה מנסים להציל את המדינה שלהם ואנחנו באנו להפגין איתם כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות. נלחם פה ברחובות, נלחם בכנסת, נלחם בבתי המשפט. נציל את המדינה שלנו כי אנחנו לא מוכנים לחיות במדינה לא דמוקרטית".