המשבר סביב תפקידיו של ח"כ דודי אמסלם בא הערב (שלישי) לסיומו לאחר שהושג סיכום בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הסיכום, אמסלם יצטרף לממשלה וימונה לשר במשרד המשפטים, שר לשת״פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. 

מלשכת אמסלם נמסר: "מתוך רצון לדאוג ולהשפיע על אופיה היהודי של המדינה והממשלה הלאומית שהוקמה ע"י בנימין נתניהו וסיעות הימין, נעתר הערב חה"כ דודי אמסלם לבקשתו של רה"מ והצטרף לממשלת ישראל. בפגישה שהוגדרה חיובית ולבבית סיכמו רה"מ בנימין נתניהו וחה"כ דודי אמסלם להמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח והענייני שליווה את השניים בשנים האחרונות במטרה לקדם את הנושאים החברתיים הבוערים". 

אמש נועד נתניהו עם אמסלם בניסיון לפתור את משבר חלוקת התפקידים בליכוד. הפגישה התקיימה יחד עם שר המשפטים יריב לוין.  בתום פגישה ממושכת שארכה מספר שעות סיכמו השלושה את המתווה שמאפשר את פיתרון המשבר שהיה לנתניהו. בזמן המשא ומתן הקואליציוני אמסלם דרש להתמנות רק לתפקיד שר המשפטים או יו"ר הכנסת וסירב לכל הצעה אחרת שהונחה בפניו.

גורמים המקורבים לנתניהו אמרו לפני כחודש כי במסגרת המאמץ לסיים את המשבר הוצע לאמסלם לכהן כשר במשרד המשפטים וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת, אולם בסביבת אמסלם הבהירו כי הוא "לא קיבל שום הצעה קונקרטית". הם הוסיפו כי "מגעים כאלה לא מנהלים בתקשורת. אם יש לראש הממשלה הצעה בשביל אמסלם, הוא יודע היטב היכן למצוא אותו".

בסביבת נתניהו טענו בנוסף כי לפני הקמת הממשלה הוצע לח"כ אמסלם לכהן כשר חוץ בחצי הראשון של הקדנציה, אולם הוא דחה את ההצעה. עם סיום המשבר, אם וכאשר, יתפנו חברי הליכוד להתארגן לקראת המשימה הבאה: כינוס ועידת הליכוד, בפעם הראשונה אחרי עשור, שבמהלכו הוועידה לא כונסה באופן חריג, בשל התרבות הבחירות בישראל.