בממשלה מתעלמים מהמחאות ומהאזהרות וממשיכים לקדם במרץ את הרפורמה המשפטית. יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע לחברי הוועדה כי הדיון שהתקיים היום (רביעי) יימשך ביום ראשון ולא יתקיימו היום הצבעות.

לפיד במתקפה נגד הקואליציה: "הורגים את האפשרות של חיים משותפים"
לוין דחה את הצעת הפשרה של הרצוג: "לא תהייה הקפאה של החקיקה אפילו בדקה"

בהצבעה בוועדה יוחלט על פיצול שני סעיפים מתוך ההצעה הכוללת לתיקון חוק יסוד: השפיטה. מדובר בסעיף שנוגע לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים והסעיף שמונע מבית המשפט להתערב בחקיקת חוקי יסוד. טרם נקבע מועד סופי להצבעה על פיצול הסעיפים, ובהודעתו לחברי הוועדה מסר רוטמן כי רק לאחר ההצבעה בוועדה, הסעיפים יובאו להצבעה בכנסת בקריאה ראשונה. 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מסר: "אנחנו לא נוותר. הצלחנו לדחות את ההצבעות בוועדת חוקה ושוב שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית. נתווכח, נגיד את עמדתנו בכל מקום, יוציאו אותנו ונחזור. זו המדינה שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס אותה".

יוליה מלינובסקי, חברת הוועדה: "אין מצב לקיים הצבעה לקריאה ראשונה כי לא מיצינו את הליכי הדיון בוועדה. כל זה נובע מרצון עז להכשיר את חוק דרעי וזה הסיפור האמיתי. החיפזון מהשטן. האופוזיציה לא תיתן להם לעשות צחוק מהכנסת ומהציבור הישראלי". 

שמחה רוטמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
שמחה רוטמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


בתוך כך, חבר הכנסת גדעון סער (המחנה הממלכתי) וחבר הכנסת משה סעדה (הליכוד) נקלעו אתמול לעימות מילולי חריף במהלך דיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת על המהפכה המשפטית, כששר המשפטים לשעבר אף כינה את בכיר המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לשעבר "אפס מאופס".

סער, המתנגד בתוקף למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, אמר כי "בשנים האחרונות נהגו להכביר מלל בנושא זכויות נאשמים ושר המשפטים הנוכחי אמר לי שהוא יתמוך, בתנאי שהסעיף שהצענו, שמזכיר את מגילת העצמאות יימחק - ולזה לא הסכמתי". סעדה השיב לו: "אפרופו עשיית צדק - אתה לא האיש שתטיף לנו על צדק".

סער ענה בחריפות: "אני בדיוק האיש שיטיף לך צדק, אתה בטח לא מר צדק.אני נבחרתי חמש פעמים על ידי בוחרי הליכוד, אתה שוריינת רק כי ניהלת משא ומתן עם איילת שקד. אני אומר זאת מידיעה ובהזדמנות אמסור עוד פרטים. "אתה לא תטיף לי מוסר, אתה בעיניי אפס מאופס. אני לא מתכוון להתנצל, האיש הזה מכפיש את שמי. לא אחזור בי, אבל אני מוכן לנמק ולהרחיב".