על רקע הזעם בליכוד והלחץ שהופעל לאחרונה על השרים על ידי חברי הרשימה הבאים בתור להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי: היום (רביעי) השר אופיר אקוניס הגיש ליושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה את מכתב התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. מי שצפויה להיכנס לכנסת במקומו היא צגה מלקו, פעילה חברתית ואשת תקשורת ותיקה שבמשך שנים הגישה תוכניות רדיו בשפה האמהרית, במסגרת רשות השידור ולאחרונה - ברדיו כאן רקע של תאגיד השידור "כאן".

במערכת הבחירות האחרונה מלקו שוריינה במקום 37 ברשימת הליכוד על-ידי יו"ר התנועה, בנימין נתניהו. יצוין כי בעבר מלקו כבר הייתה מועמדת לכנסת, אך מועמדותה לא יצאה לפועל.

בבחירות בשנת 2015 צגה מלקו, אז עובדת רשות השידור, הוצבה במקום ה-3 ברשימת "כולנו" של משה כחלון, אך ועדת הבחירות המרכזית פסלה את השתתפותה מפני שמלקו לא עמדה בכללי הצינון של עובדי מדינה.

היום, כעבור שמונה שנים מאז הניסיון הפוליטי הקודם, צגה מלקו צפויה להפוך לחברת הכנסת ולנציגה השלישית של העדה האתיופית בכנסת המכהנת (לצד חברי הכנסת פנינה תמנו שטה מ'המחנה הממלכתי' ומשה סולומון מ'הציונות הדתית'). 

נזכיר כי בתחילת השבוע שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הודיעה לחברי הליכוד הממתינים להיכנס לכנסת מתוקף החוק הנורווגי כי בכוונתה להתפטר מהכנסת לטובת חבר הרשימה הבא. עם זאת, שרת ההסברה לא הבטיחה לקיים במיידית את הבטחתה. גורמים בליכוד סבורים כי תחילה רוצה דיסטל אטבריאן להשלים את הליך הקמת משרדה, כולל העברת התקציב. שר נוסף שהתבטא על כך שבכוונתו להתפטר הוא שר החינוך יואב קיש, גם הוא לעת עתה לא הגיש התפטרות בפועל.