יו"ר הועדה לביטחון הפנים ח"כ צביקה פוגל ('עוצמה יהודית') שוחח היום (חמישי) עם יוני הללי בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM והסביר את הביקורת שהעביר על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטענה שיכולת ההרתעה של ישראל נשחקת.  

לדבריו, "במקביל לרפורמה המשפטית שמבצעת במדינת ישראל, מתבצעת גם 'רפורמת בן גביר' כמו שאנחנו קוראים לה, שזו הרפורמה של המשטרה שבאמת באה ומדברת איך אנחנו מחזירים לעצמנו שני דברים מאוד עקרוניים - אחד זו המשילות בתוך הארץ והשני שזה נושא ההרתעה. בנושא ההרתעה אנחנו לא שותפים יחידים, משרד הביטחון הוא שותף שלנו".

עוד הצהיר חבר הכנסת: "אני שומע לאחרונה יותר ויותר את האמריקנים מבקשים מאיתנו גם לא לייהד את יהודה ושומרון, גם לא להרוס בתים של מחבלים, גם לפעול ביותר מתינות, כל המתינות הזאת גורמת ליותר הרוגים בצד הישראלי. לכן כשאני מסתכל על התמונה ואני צריך לחשוב מה יותר חשוב לי, הידידות עם ארצות הברית או שמירה על תושבי ישראל ושמירה על שגרת חיים לכולנו, אני חייב להגיד שההתלבטות לא נמשכה הרבה זמן, ברור לי שאני רוצה את זה".  

פוגל הדגיש: "אני לא מצפה מאף אמריקאי שיבוא ויגן עליי, אני צריך להגן על עצמי, השאלה היא האם אני מגן על עצמי בהגנה או מגן על עצמי בהתקפה. עיקר הויכוח שיש לי עם חברי אנשי הצבא ועם אנשים אחרים זה האם אנחנו מכילים את האירועים או יוזמים את האירועים כדי להיות אחראים לעיתדנו. אני, שנים, מהיום שהפכתי להיות קצין בכיר והבנתי את התמונה השלמה, גרסתי ואמשיך לגרוס, שרק במקומות שלקחנו אחריות על גורלנו, יזמנו ותקפנו, הבטחנו לעם היהודי להמשיך את קיומו במדינת ישראל".  

באשר לטענות שנשמעות כי מאז שעלו לשלטון, אין באמת משילות כמו שהובטח, אמר: "אנחנו חמישה שבועות בשלטון וזה בדיוק העניין, אם תבדוק מה עשינו בחמישה שבועות האלה אל מול ממשלות אחרות תראה שעשינו באמת יותר, זה תהליך ארוך. אני מרוצה ממה שעשינו עד עכשיו, אני חושב שאנחנו מממשים את התהליך שעשינו. אני מתחייב, תדבר איתי בעוד חודשיים ואני מבטיח לך שתבוא ותגיד 'ניכרים סימני השינוי'. אם לא נקבל את כל האמצעים כדי לבצע את מה שהתחייבנו לציבור, ואני אומר את זה בכל מקום אפשרי, לא נהיה שם. לא באתי לשם להיות על תקן של וועדת קישוט או טפט".

פוגל התייחס לסוגיית היישוב הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר: "אני בחודשיים האחרונים נחשף לכל מיני דברים שהם באמת, אולי אפשר לבוא בטענות לבורותי, אבל זו פעם ראשונה שהייתי בהר הבית ופעם ראשונה שנחשפתי לחאן אל־אחמר. עכשיו, בערעור האחרון, הלכתי ולמדתי את העניין ופתאום גילית את העוצמה האירופאית. זה לא ייאומן, על חתיכת חור שנקרא חאן אל־אחמר עם 15 חושות, האיחוד האירופי משקיע שם מיליונים. ואני מבין את הרצון עכשיו לנסות לראות עם האירופאים לאיזה שהם הסכמות לפני שאנחנו נכנסים לפרק. אני מבטיח לך, בעוד חודשיים לא יהיה חאן אל־אחמר".

לאחר מכן, הגיב להחלטת איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, לעצור את אפיית הפיתות בכלא אצל האסירים הביטחוניים: "אנחנו מביאים, אני מקווה, סוג אחר של מנהיגות והתחייבות לציבור, לא באנו לשם בשביל התארים או בשביל התפקידים, באנו בשביל לממש מדיניות. הציבור תפס אותנו כמישהו שבאמת מביא פתרונות ולא רק מציג את הבעיות, אלה חלק מהפתרונות. אנחנו החלטנו שאנחנו עובדים לפי החוק והדבר הראשון שאיתמר יכול היה לעשות בלי לבקש יותר מיד רשות זה להתחיל לפגוע בסמלים. המאפייה הייתה סמל אצל האסירים, זה חלק מהמאבק שלהם לעצמאות ושלא נתבלבל, פה מתקיימת היום מלחמת הקוממיות של הפלסטינים על אדמתה של מדינת ישראל ואנחנו לא ניתן לזה לקרות". 

לבסוף, הסביר מדוע איננו לא מכהן כשר בממשלה: "אני חייב לומר לך שההיכרות, החברות והשותפות שלי עם בן גביר הייתה ברמה כזאת שכשישבנו וחשבנו מה יהיה הדבר הנכון שאעשה, הבחירה שלי אל מול כל התפקידים שהיו אפשריים, הייתה ללכת להיות יו"ר הוועדה לביטחון לאומי כדי להשלים את המשימה של איתמר כשר לביטחון לאומי. אמנם אני אמור לבקר ולפקח עליו אבל אני גם אמור לבקר ולפקח את היחידות שתחת פיקודו ואני מתכוון לעשות את זה כדי שזה יצא לפועל".