ראש עיריית ברצלונה, אדה קולאו, כינסה אמש מסיבת עיתונאים והודיעה כי בירת קטלוניה תנתק את הקשרים עם מדינת ישראל. לדבריה, ההחלטה תישאר כך "עד שהרשויות הישראליות יפסיקו להפר באופן שיטתי את הזכויות של העם הפלסטיני".

בתוך כך, קולאו אמרה כי שלחה מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והודיעה כי היא משעה את ברית הערים התאומות עם תל אביב, כפי שדרשו בעבר ארגונים פרו-פלסטיניים. לדבריה, כתבה במכתב כי "החלטתי להשעות זמנית את היחסים עם מדינת ישראל והמוסדות הרשמיים שלה, לרבות הסכמי הערים התאומות. זאת, עד שהרשויות ישימו קץ להפרת זכויות האדם. על ישראל לעמוד במלוא החובות המוטלות עליה על פי החוק הבינלאומי והחלטות האו"ם השונות".

אחד הארגונים שיזם את המהלך, הוא "אין ברצלונה - אין אפרטהייד" ואסף יותר מ-4,000 חתימות. עם זאת, ההחלטה כבר עוררה כעס ותלונות מהפדרציה היהודית של ספרד, שגינתה את הקמפיין. 

בתגובה להחלטה, שר התיירות חיים כץ שיגר מכתב לשרת התיירות בספרד, מריה רייס מארוטו אילרה, וביקש כי תפעל לשינוי החלטה: "המציאות האזורית שלנו משתנה –חתמנו על הסכמי שלום עם איחוד האמירויות, בחרין ומרוקו ואנחנו בדרך לחתום על הסכמים עם מדינות נוספות. ההסכמים הללו תורמים ליציבות באזור ומחזקים את הכלכלה של כל השותפים. הקשרים בין ישראל לספרד חזקים, התיירים הישראלים אוהבים את ספרד ואנחנו מקבלים בברכה את הספרדים ורוצים לראות עלייה בתיירות הנכנסת ממכם. מדובר בהחלטה מצערת ושגויה מן היסוד, יש להפריד בין הפוליטיקה לתיירות. הקונפליקט הפנימי בישראל מאתגר, אנו פועלים לטיפוח החברה הערבית שמבקשת להשתלב במדינה. הצבא פועל במוסריות ותבונה תוך הקפדה יתרה על סוגיית זכויות האדם. אני קורא לך לפעול לשינוי ההחלטה".

כמו כן, דובר משרד החוץ, ליאור חייט, הגיב גם הוא להחלטה: "הודעת ראש עיריית ברצלונה בדבר ניתוק היחסים עם ישראל והעיר תל אביב היא החלטה אומללה העומדת בניגוד מוחלט לעמדת רוב תושבי ברצלונה ונציגיהם במועצת העיר. ההחלטה נותנת תמיכה לקיצונים, ארגוני טרור והאנטישמיות, ופוגעת באינטרסים של תושבי ברצלונה. הידידות בין ישראל לברצלונה היא ארוכת שנים, והיא מבוססת על תרבות וערכים משותפים. אפילו ההחלטה האומללה הזו לא תפגע בידידות הזו".

סגן ראש העיר תקף את ההחלטה: "אני מבטיח להחזיר את ההסכם עם תל אביב. כיום תל אביב היא עיר מגוונת, פתוחה, סובלנית ומתקדמת.
ברצלונה לא צריכה לנתק את היחסים עם תל אביב או עם עזה. ברצלונה צריכה להמשיך לשמור על מדיניות שיתוף הפעולה שלה כי אנחנו מרגישים כמו אחים עם הפלסטינים והישראלים. מסיבה זו, אני חושב שזו טעות חמורה ואני נגד ההחלטה החד צדדית שקיבלה ראש העיר עדה קולאו להפר את הסכם הידידות עם תל אביב". 

לדבריו, "ברצלונה בונה בריתות, לא שוברת גשרים. מסיבה זו, אנחנו ביתם של המטה של ​​הרשתות העולמיות העיקריות של ערים (UCLG ומטרופוליס), אנחנו חלק מהמנהיגות של Eurocities ובעקבות כך ברצלונה מהווה עיר תאונה ליותר מ-20 ערים מכל אזורי העולם. זו העיר היחידה בעולם שהיא עיר תאומה של תל אביב ועזה, באמצעות הסכם ידידות ושיתוף פעולה שנחתם על ידי ראשי הערים של שלוש הערים ב-24 בספטמבר 1998 כדי לחזק את הקשרים בין אוכלוסיותיהן".

נשיא קטלוניה לשעבר תקף גם הוא את ההחלטה: "ההחלטה של ​​ראש עיריית ברצלונה להשעות את ברית האחים התאומות עם תל אביב והיחסים עם ישראל היא טעות גדולה מאוד. תחת הטיעון של הגנה לגיטימית על העם הפלסטיני, מסתתרים למעשה אינטרסים פנימיים, לא אלה של ברצלונה וקטלוניה".

סגנית ראש העיר, לאיה בונט הגיבה גם היא להחלטה: "אנו רואים בהחלטה החד-צדדית של ראש העיר לנתק את היחסים עם תל אביב ועזה טעות חמורה ביותר. נפעל לשיקום היחסים ולחיזוק תפקידה של העיר בעולם, ולא להחלישה".

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי וחבר ועד המנהל בתנועה למאבק באנטישמיות: "ההחלטה של ראשת עיריית ברצלונה להקפאת היחסים חסרת כל הגיון, זהו מעשה אנטישמי מובהק שלא פועל לטובת תושבי ברצלונה, לא הובא להצבעה ולהחלטה של מועצת העיר, ואנו במרכז לאימפקט יהודי ובCAM קוראים לתושבים להביע את עמדתם בעניין זה. בימים אלו נחתמות שתי עצומות לשמירה על יחסי ערים תאומות בין ברצלונה ותל אביב, שמספר החתומים עליהן עולה בהרבה מעל ל4,000 החתימות שנאספו על ידי הקבוצות האנטי ישראליות והBDS ואנחנו קוראים לתושבים נוספים להצטרף לעצומות אלו".