ראש השב"כ לשעבר, עמי אילון, הזהיר היום (רביעי) בריאיון לרדיו תל אביב כי "כמה מההנחות שבדיון הציבורי ובתקשורת נהגנו להניח – שאלימות יכולה להגיע רק מצד אחד – אין לה ממש בסיס. אם הייתי היום ראש השב"כ, הייתי דואג. יצור אנושי שמגיע למצב שנראה לו כאסון והוא מרגיש שאין לו שום כלי להתמודד".

בכיר לשעבר בחיל האוויר עורר סערה: "רה"מ בן מוות"; המשטרה פתחה בחקירה
"דין רודף לא חל על נתניהו": הפרופ' אותו ציטט זאב רז מבהיר את דבריו
"לא הפקנו את הלקחים": בכיר לשעבר בשב"כ מודאג מהאיומים על נתניהו

"עם האסון הזה – אנשים עלולים לפנות למקומות שבמציאות נורמלית אף אחד מאתנו לא היה מעלה על דעתו. בעבר הרחוק, השמאל נתפס לא פחות כאיום מאשר הימין. כשהקריאות האלה מגיעות מאנשים שנתפסים כאנשי שוליים. ההשפעה שלהם היא מינורית וכמות האנשים שמושפעים מכך היא קטנה מאוד, ככל שאותה אישיות עצמה לא מתכוונת לעשות מעשה. אבל אם זה אנשים שנתפסים אחרת, כמובילי דעה, יש מי שמקשיבים להם ומתייחסים לדבריהם ברצינות".

אלוף במיל' עמי אילון (צילום: דותן גור)
אלוף במיל' עמי אילון (צילום: דותן גור)

כזכור מוקדם יותר החודש, ראש השב"כ רונן בר שוחח עם מפכ"ל המשטרה על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט.  בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.

בשיחה ציין ראש השב"כ כי בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים. סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. 

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום הבהירו כי כל פרסום או התבטאות שיש בה משום הסתה תיחקר על ידי המשטרה, וזאת כדי לבלום מבעוד מועד אפשרות להסלמה.  בהמשך הודיעה הפרקליטות כי אישרה למשטרה לפתוח בחקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין.