אריה אלדד ורוני בר־און דנו על החוק החדש שיזמו אריה דרעי ומפלגת ש"ס, "חוק הכותל", ועל כך כי יו"ר ועדת שרים לחקיקה יריב לוין הודיע לראשי מפלגות הקואליציה כי החוק לא יעלה להצבעה, זאת לאחר שנמתחה אליו ביקורת רבה. חבר הכנסת מתן כהנא הצטרף לשיחתם ברדיו 103FM, והציג את דעתו בנושא.

"חוק הכותל" לא יעלה להצבעה; נתניהו: "הסטטוס קוו יישמר"

"לי יש הרגשה שזו לא התרסה של אריה דרעי נגד בג"ץ, אלא התרסה של אריה דרעי נגד נתניהו. כי זה כל כך מטורלל, שלא יכול להיות שהם העלו את זה סתם. אני מאלה שמאוד רוצים שכל מי שמגיע לכותל יהיה בלבוש הולם את המקום הקדוש הזה. אני די משוכנע שאם יהיה חוק שמגדיר איזה בגדים צריך לבוא לשם, יהיו כאלה שיעשו דווקא ויבואו עם בגדים אחרים".

הוא הוסיף: "פשוט זה חוק מטופש, זה חוק שמרחיק אנשים מהיהדות, אני לא מבין מה הם חושבים לעצמם, האם ככה הם חושבים לקרב אנשים ליהדות? אני חושב שאפילו הם מבינים שזה לא ככה, ולכן באתי למסקנה שהם עשו את זה רק כדי לטרלל את נתניהו בתוך הממשלה של עצמו".

"תראה באיזה מהירות, על כל דבר שעושים לו, שלא נוח לו, הוא רץ להוציא סרטון", ציין כהנא. "איך שראיתי את הצעת החוק הזו, אמרתי לעצמי תוך שעתיים-שלוש נתניהו יצא עם סרטון שיסביר לאומה ש'הכול בסדר, אל תדאגו'. הרי זה בדיוק המקומות שהממשלה הזו חלשה".

בנימין נתניהו על "חוק הכותל" (צילום: לשכת ראש הממשלה)
בנוסף, השלושה שוחחו על ההפגנות המתקיימות בארץ נגד הרפורמה במערכת המשפט של השר יריב לוין ועל כך שהמחאה צפויה לעלות שלב, כשבימים אלה מתארגנת שביתת ענק ועלייה לירושלים לשם כך.

"אני אומר בצורה הכי ברורה בעולם, אני נגד חסימת כבישים, אני נגד כל דבר שהוא מנוגד לחוק, אני בעד כל דבר שהוא עומד בחוקי מדינת ישראל וכשאני הייתי שם התנועה זרמה כסדרה", ציין חבר הכנסת, והסביר: "אני רוצה שתהיה רפורמה במערכת המשפט, רפורמה מאוד נחוצה שאנחנו אנשי הימין כבר מדברים עליה בערך 30 שנה. אני, מאז שהצטרפתי לפוליטיקה אני מדבר על הרפורמה הכול כך נדרשת הזו, אבל הרפורמה שיריב לוין מביא היא רפורמה רעה שמפלגת את העם, שלוקחת את כל החולאים שיש היום במערכת ופשוט מעבירה אותם לצד השני".

"מחאת המטריות": הפגנת ענק נגד הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: התנועה לאיכות השלטון)

"אני חושב שעל כל אחד מהדברים שיריב לוין העלה אפשר לדבר. אני חושב שפסקת התגברות היא דבר שנחוץ לעשות אותו, אבל לא ברוב של 61, לא ברוב אוטומטי. אנחנו עובדים עכשיו בסיעת המחנה הממלכתי על העמדה רשמית של הסיעה שלנו, ברמה האישית אני חי מאוד טוב עם ההצעה של זאב נאמן מלפני 10 שנים, כשהוא היה שר המשפטים של נתניהו, שהוא דיבר על 65" הוסיף. 

המגישים השוו את הצעתו של נאמן להצעת לוין, ואמרו כי אלו אותה "דיקטטורה שיפוטית". על כך הגיב כהנא כי "אני לא חושב שזו דיקטטורה שיפוטית, ובסוף אנחנו צריכים לעשות פה איזשהו איזון, ואני חושב שצריכים לעשות איזון שהוא מוצלח. אני אומר ש-61 בפסקת התגברות זה לא איזון מוצלח כי זה בעצם רוב אוטומטי של כל קואליציה".

סייעה בהכנת הכתבה : ירדן חדד 103fm