השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ימנה פורום יועצים מיוחד סביבו, כשאחד מהם יהיה ניצב בדימוס אורי בר לב ועוד שלושה ניצבים ואולי אף יותר. הצוות לא יחליף את המשטרה והמפכ"ל לא יהיה כפוף אליו, אלא ישמש כצוות מייעץ לשר במטרה לחזק את המשרד לביטחון לאומי.  

גורמים בכירים במשטרה הגיבו להחלטה: "זכותו של השר למנות יועצים למשרד שלו, זה לגיטימי אולם צריך לזכור שאם רק לפני ימים אחדים השר שיבח את המשטרה, טען שהיא קטנה לגודל המדינה, הציג את תוכניתו להגדיל את כוח האדם והתקציבים, יחד עם המשמר הלאומי שנמצא בהקמה, האמין שאפשר להכות בפשיעה, והעובדה שמקים צוות יועצים עבורו - עניין לא לגיטמי ולא בעיתוי זה - זה הבעת אי אמון. כשרוצים להעצים משטרה נותנים לה את המשאבים הנכונים ואת כוח האדם הנכון".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הדברים מגיעים על רקע המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט אמש בי-ם, כאשר נרשמו עימותים בין המפגינים שניסו להתקרב אל ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהם נושאים אבוקות וקוראים לו להתפטר.

בתגובה זימן בן גביר את מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, לשיחת בירור. בן גביר מסר: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים", כך לדבריו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>