בג"ץ הורה הבוקר (שישי) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשלת ישראל ה-37 והשר המיועד, דודי אמסלם, להשיב עד ה-12 במרץ 2023, לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.

אמש, התנועה לאיכות השלטון, בראשותו של עו"ד ד"ר אליעד שרגא, עתרה. לבג"ץ בבקשה, על מנת שיקבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועליו לצאת לנבצרות.

מטעמו של שרגא, יו"ר התנועה, נמסר: "נתניהו לא כשיר לנהל את המדינה; הוכיח שאינו מסוגל לנתק בין ענייניו המשפטיים לבין ניהול המדינה ומנסה למוטט את המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל, גם במחיר של חורבן הבית השלישי. אנו שבים וקוראים לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבו וכל מי שכמונו חושש שהחזון של אבותינו יורד לטמיון, לבוא להפגין איתנו ביום שני מול הכנסת ולעצור את ממשלת החורבן".

התנועה טענה בעתירתה כי: "על אף שבית המשפט הנכבד סבר בעבר – ולאור התחייבותו המפורשת של נתניהו כי ניתן להעלות על הדעת מצב בו נאשם בפלילים מכהן כראש הממשלה, הרי שבאה המציאות הכאובה וטפחה על פנינו, עת נוכחנו לראות כיצד ראש הממשלה הנאשם מוביל בימים אלו מהלך דורסני ומהיר של פגיעה אנושה במערכת המשפט ובמערכות אכיפת החוק בישראל".