הפגנות המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה נערכו הערב (שבת) בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. בעקבות הפיגוע בשכונת רמות בירושלים, ההפגנות החלו בדקת דומיה. זאת, כמו לפני שבועיים, לאחר הפיגוע בשכונת נווה יעקב.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית תתחדש הערב: אלו הכבישים שייחסמו לתנועה

בפעם הראשונה מאז תחילת הפגנות המחאה לפני שישה שבועות, הערב לא התקיימה הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה וכל המפגינים התרכזו ברחוב קפלן שהיה מלא לכל אורכו - בין צומת אבן גבירול לצומת עזריאלי. במקביל, חסמו המפגינים גם את נתיבי איילון. 

בשל כך, נחסמו לתנועה המחלפים הבאים: הירידה במחלף שבעת הכוכבים לכביש 20 לכיוון דרום, הירידה במחלף רוקח לכביש 20 לכיוון דרום.
הירידה במחלף המעפילים לכביש 20 לכיוון דרום, הירידה במחלף קק"ל לכביש 20 לכיוון דרום, כביש 2 מחלף חוף השרון בכניסה ל-20 לכיוון דרום, כביש 531 מחלף שמריהו מזרח בכניסה לכביש 20 לכיוון דרום, כביש 5 למערב בכניסה לכביש 20 לכיוון דרום וכביש 5 למזרח בכניסה לכביש 20 לכיוון דרום. בתום ההפגנה נפתחו כל הכבישים לתנועת כלי רכב.

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

עומר בן אלחנן, יו"ר מועצת התלמידים בתל אביב, אמר: "אני מדריך בבני עקיבא, תלמיד בישיבה תיכונית ואני מאמין גדול בדמוקרטיה. התגייסנו למאבק על המדינה שלי כפי שהיא נוסדה וצריכה להיות: יהודית ודמוקרטית. אני קורא לכל התלמידות, התלמידים המורות והמורים: תצטרפו אלינו לשביתה ביום שני".

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים: "ישראל נמצאת תחת מתקפה ואין לנו את הפריווילגיה לשתוק! אני מצטרפת למחאה כאזרחית, כאישה וכעובדת סוציאלית. קוד האתיקה של העובדים והעובדות הסוציאליות מחייב אותנו למנוע אפליה באופן אקטיבי! לשמור על חברה דמוקרטית וחופשית ולהגן על קהילות ופרטים במצוקה".

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

אורלי בר לב אמרה: "ביום שני, ההתנגדות האזרחית הולכת ומתחזקת והיא עולה שלב. הקואליציה מתכננת הליץ חקיקה ולכן המשימה שלנו להראות שאנחנו לא מוותרים ונחושים ואפילו לשלם מחירים אישיים. לכן, ביום שני כולם שובתים. יכול להיות שמעסיקים שלכם מסכימים או לא מסכימים. אתם הולכים לקבל החלטה אמיצה".

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

מפגינים בתל אביב נערכים למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט  (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים בתל אביב נערכים למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
 

אבי יששכרוף עלה לבמה כשהוא עטוף בדגל ישראל: "אני לא רוצה לתקוף או להאשים, אלא לדבר על חשיבות המאבק הזה. נולדתי בגבעת שאול בירושלים להורים יוצאי כורדיסטן ובוכרה. גיבורי ילדותי היו אורי מלמיליאן ומנחם בגין. המשפחה שלי ברובה ליכוד וימינה. הצבא הייתי מסתערב בדובדבן. בצוות שלי היו אשכנזים, מזרחיים ודרוזים. נשאנו את האלונקה יחד. נפצעתי בנטרול חוליית חמאס. יש למדינת ישראל שפע אתגרים מול פלסטינים, חיזבאללה ואיראן. עם זה מדינת ישראל יכולה להתמודד, אבל היא לא יכולה להתמודד עם קרע בעם. אתה נתניהו יכול להוביל הידברות. אני פונה לתומכיו: תמנעו את הקרע, את הטירוף הזה".