ראשי מפלגות הקואליציה חתמו על הצהרה בנוגע לדיון המתנהל בבג"ץ בעתירה להכרזת נבצרות לראש הממשלה. בהצהרה המשותפת נכתב כי : ״ראשי מפלגות הקואליציה דוחים בתוקף את הדיון הבלתי לגיטימי בבג"ץ בדבר ״נבצרות״ ראש הממשלה. מדובר בניסיון הדחה לא חוקי של ראש ממשלה מכהן, שאינו שונה מהפיכה צבאית".

בליכוד נערכים להכרעת בג"ץ: במקרה של החלטה על נבצרות - על הממשלה להתעלם
התנועה לאיכות השלטון בעתירה דחופה לבג"ץ: דורשת להוציא את נתניהו לנבצרות

כאמור, יוזמת ההצהרה מגיעה בתגובה להודעת בג"צ, לפיה על ראש הממשלה והיועצת המשפטית לממשלה להשיב עד חודש מרצ לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בעניין נבצרות ראש הממשלה. 

עוד נכתב בהצהרה: ״אין לאף גורם משפטי, כולל לבג"ץ, אפילו שבריר של הסמכה בחוק לפעולה שכזו. רק העם יבחר את ראש הממשלה. ורק העם, באמצעות נציגיו בכנסת, יחליט אם להפסיק את כהונתו. העם ונציגיו לא יקבלו לעולם דיון משפטי על אפשרות של הפיכה. הם לא יקבלו לעולם ביטול משפטי בלתי חוקי של הבחירות ושל ריבונות העם. שליחת יד בדמוקרטיה הישראלית היא מעשה שדגל שחור מתנוסס מעליו גם כשהיא נעשית בכסות של גלימות המשפט״.

תגובת העותרת, התנועה לאיכות השלטון, למכתב ראשי מפלגות הקואליציה: "התנועה לאיכות השלטון דוחה בשאט נפש את הודעת ראשי הקואליציה. מדובר בראשי מפלגות, חלקם עבריינים מורשעים שאינם מכירים בעליונות שלטון החוק ואינם מכירים בעובדה שחוק יסוד; הממשלה קובע את מנגנון הנבצרות של ראש הממשלה ואף איננה מכירה בסמכות בית המשפט העליון להכריע בסוגיות אלה, כפי שנהגו בעניינו של העבריין המורשע, אריה דרעי".

עוד הוסיפה כי: "ראש ממשלה נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים ונמצא תחת שתי ועדות חקירה ממלכתיות, הן במירון והן בפרשת הצוללות וכלי השיט ומנסה להימלט מאימת הדין – הוא אינו כשיר דמוקרטית למלא את תפקידו. הוא נמצא בניגוד עניינים חריף הן אישי והן מוסדי, ומעשיו להחרבה  עד היסון של מערכת המשפט מעידים כאלף עדים על הצורך להוציאו לנבצרות לאלתר".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להצהרה: "24 שעות אחרי פיגוע נורא שגבה חיי שני ילדים ובחור צעיר נוסף ואחרי עוד ירי לעבר תושבי הדרום מרצועת עזה במה בוחרים לעסוק ראשי הקואליציה המנותקים? בבעיות המשפטיות של ראש הממשלה. מציע לראשי הקואליציה לעצור את החקיקה המטורפת ולהתחיל לעסוק במדינת ישראל" 

יושבת ראש מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, כתבה בעמוד הטוייטר שלה בתגובה להצהרה כי: "שני ילדים ובחור בן 20 נרצחים בפיגוע, אזעקות בדרום, הטרור משתולל וראשי הקואליציה חותמים שוב על מכתב נאמנות, לא למדינה, לנתניהו. הממשלה הזאת היא של פוליטיקאים שרואים רק את עצמם ועובדים רק למען עצמם. כמה ניתוק וכמה נזק".

חבר הכנסת זאב אלקין מהמחנה הממלכתי הגיב גם הוא: "זה מה שיש לכם להגיד לעם בערב שמת עוד ילד שנרצח בפיגוע קשה בירושלים וששוב יורים עלינו מעזה??? להכריז מלחמה על בית המשפט במקום מלחמה על הטרור? זה הקבינט שלכם בערב הזה? בית המשפט זומם הפיכה צבאית? גם את צה״ל אתם רוצים להכניס לוויכוח, במקום לתת לו גיבוי וחופש פעולה מול הטרור?".