השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, השיב הערב (שבת) לביקורת שהופנתה נגדו מצד גורמים מדיניים, על רקע הנחייתו להכין תוכנית מבצעית ל"חומת מגן 2". 

ביקורת במערכת הביטחון על התנהלותו של בן גביר: "מתנהל בקו עצמאי, כאילו שהוא במופע יחיד"
"התערבות בלתי לגיטימית": מתיחות בין בן גביר לבכירי המשטרה

"נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים. לידיעת הגורמים שמתדרכים נגדי, בסמכות המשטרה, להרוס בתים לא חוקיים, לעצור יותר מ-150 יעדים ולפשוט על הבתים, לעצור את ההסתה במסגדים, לעצור חייבי מס ועוד רבות. ישיבת הקבינט חשובה ואבקש שם דברים נוספים, אבל המשילות חשובה מאוד ואני אדאג שכך יהיה", כתב בן גביר.

כאמור, גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת בשל דבריו. גורם מדיני בכיר ואמר כי "החלטות על מבצע חומת מגן לא מתקבלות על מדרכה בתחנת אוטובוס כשיש פיגוע". הגורם הדגיש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל החלטה על מבצע בירושלים רק אחרי התייעצות עם כלל מערכת הביטחון ולאחר דיון מסודר בקבינט המדיני-ביטחוני.

הוא הדגיש כי הכרזה על "חומת מגן 2" אינה בסמכותו של בן גביר, וממילא במערכת הביטחון קיימת ביקורת גדולה על הצהרה זו: בעוד מבצע חומת מגן התנהל נגד התארגנויות טרור חמושות בשטחי הרשות הפלסטינית, מזרח ירושלים הוא אזור בריבונות ישראלית, עם אזרחים לא-מעורבים, וכלל הפיגועים האחרונים שיצאו ממנו היו של מפגעים בודדים שאותם לא ניתן לאתר באמצעות מודיעין.