ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התראיין היום (ראשון) בגל"צ והתייחס לחקיקה של הרפורמה המשפטית שצפויה לעלות השבוע, וכן קרא שלא ללכת מחר לעבודה כאות מחאה אלא ללכת להפגין בירושלים.

ביידן על הרפורמה במערכת המשפט: "שינויים כאלה דורשים הסכמה רחבה"
גיא פלג מסביר: מדוע ממשלת נתניהו פועלת כמו ממשלת בנט-לפיד?

היו פיגועים והממשלה רק מתעסקת בעצמה ורק במשפט שלהם, זה קור רוח נורא", אמר לפיד בפתח דבריו, "שני ילדים נהרגו, ומה ההודעה הראשונה שמוציאה הממשלה בצאת השבת? על עתירה בבג"ץ".

לאחר מכן, התייחס לדבריה של טלי גוטליב על נשיאת העליון, ואמר: "זה קשקוש, עשינו את עלות השחר בעזה, עשינו את שובר גלים, שזה מבצע שעדיין נמשך והם ממשיכים צעדים שאנחנו התחלנו. בית המשפט והיועצת המשפטית לא הפריעו לשום צעד בשנה שבה נהרגו יותר מחבלים למעלה מעשור, המערכת המשפטית לא מפריעה ולא תפריע למלחמה בטרור, שר הטיקטוק והפיתות, זה מה שקורה עכשיו".

בנוסף, אמר על הליך החקיקה של הרפורמה המשפטית והשביתה מחר: "אני קראתי וקורא לכל אזרח ישראלי שהמדינה חשובה לו, מחר לא ללכת לעבודה אלא לעלות לירושלים בשביל להגיד את דברו, עבודה היא ערך מקודש אבל יש דברים מקודשים יותר, ואם לא ניאבק עכשיו ישראל תסיים את הפרק הדמוקרטי בחייה. אני קורא למעסיקים לאפשר למפגינים ללכת להפגנה, לא ייקרה אסון אם יום אחד אנשים לא יעבדו, ייקרה אסון אם הם ימשיכו בדרך שלהם ויבטלו את הדמוקרטיה הישראלית. עם ישראל יפסיק להיות עם אחד".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אף אחד לא מאיתנו לא קרא לאנשים להוציא את הכסף, הסברנו שזה קורה, אתה לא באמת חושב שאנשי כלכלה מחכים לקריאות מאנשי אופוזיציה, זה קורה, אנשים פרטיים מוציאים את הכסף, חברות מוציאים את הכסף, זו פגיעה חמורה בכלכלה. ככה אומרים בכירי הכלכלנים, והממשלה אומרת 'אל תגידו לנו את האמת', כי זה יזיק לחקיקה המטורפת שלהם. מה שהם מציעים זה לא תיקון אלא חקיקה משוגעת שנועדה לטובת רה"מ עם כתב אישום ועבריין מורשע", ציין.

"זה שאין לנו ידיד אחד בעולם שלא מודאג מהרפורמה, זה הנתון הכי קריטי", הוסיף ראש האופוזיציה, "מה שהממשלה מובילה זה שישראל לא תהיה יותר בעלת הברית הקרובה של ארה"ב, זה לא יהיה בהצהרות, הם יהיו אדיבים כי הם אמריקאים, הם פשוט יתעסקו בדברים אחרים, זה חסר אחריות, נתניהו יודע שזה חסר אחריות".

כמו כן, התייחס לפיד לירי מעזה: "יש מולי שורה של ציטוטים מלפני כמה חודשים שבהם נתניהו וכל אנשיו אומרים שטרור כזה יכול לקרות רק כשהממשלה חלשה ולא עושה שום דבר, אני לא אעשה את זה, כי אני לא הם. המאבק בטרור הוא מאבק ארוך ומתמשך והדרך לטפל בו היא מבצעית, אחת הבעיות של הממשלה הזו זה שאנשים קיצוניים ממונים על אנשים שהם לא מבינים כלום, ככה זה כשבן גביר על הר הבית וסמוטריץ' על ההתנחלויות, בן גביר חי בטיקטוק והוא עבריין מורשע".