התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ראשון) עתירה לבג"ץ בכדי שהמשטרה תאפשר לקיים הפגנה בכיכר יק"א (כיכר המנורה) מול משכן הכנסת. לדבריהם, המשטרה מנסה "לצנן את המחאה" ולדחוק את ההפגנות להמשך רחוב קפלן. עוד נטען כי בעבר איפשרה המשטרה גישה לרחוב קפלן משני הכיוונים, וכי הפגנות התקיימו גם על הדשא מול הכנסת. בתגובה בית המשפט הורה למשטרה להשיב לעתירה עד היום בשעות הצהריים.

התנועה לאיכות השלטון בעתירה דחופה לבג"ץ: דורשת להוציא את נתניהו לנבצרות
ראשי המחאה נגד הרפורמה במכתב חריף נגד המפכ"ל; המשטרה: "פרסום שגוי"

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד דר' אליעד שרגא, מסר: "משטרת ישראל מתעקשת לתפקד כמשטרה הפרטית של השר איתמר בן גביר, ומנסה לרפות את ידיה של המחאה. אנו מזכירים לממשלה כי כל עוד ההפיכה המשטרית של נתניהו לא יצאה לפועל מדינת ישראל היא עדיין דמוקרטיה, ועליהם לאפשר לנו למחות כפי שהיה בעבר. נראה שמי שהשר האחראי על המשטרה מנסה לפגוע בחופש המחאה ולצנן את ההפגנות, ואנו נעמוד איתן מולו ולא נאפשר זאת". 

מנגד, מארגני ההתנגדות ואירוע המחאה מחר מול הכנסת מסרו: " אנו מפיקים את האירוע ונמצאים בתיאום מול הרשויות. איננו יודעים על מה מדובר בעתירה של התנועה לאיכות השלטון".

כזכור, לפני כחודש בתנועה  יצאו בפניה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שישמור על זכות המחאה של אזרחי המדינה.  זאת על רקע הדיווחים בתקשורת לפיהם בכוונתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לנקוט ביד קשה כנגד מפגינים.