הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) על מנת לדון בנקיטת צעדים נוספים בעקבות פיגוע הדריסה שאירע ביום שישי האחרון בירושלים, בו נרצחו שלושה בני אדם. הקבינט הכריע כי יוכשרו תשעה מאחזים נוספים, כמו גם חיבור לחשמל ולמים של ההתיישבות הצעירה. החלטה נוספת שהתקבלה, היא תוספת של אישורי בנייה נוספים. 

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק" (צילום: אנה ברסקי)

היישובים אשר קיימים מזה שנים רבות, והכשרתם אושרה היום בקבינט: אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל/הראה, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז ושחרית.

כמו כן, הוחלט שמועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין מוקדם יותר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לישיבת הקבינט, אך הוא בחר שלא להגיע. מוקדם יותר היום, התייחס נתניהו לישיבה ואמר כי "הקבינט יתכנס היום כדי להיערך לפעולה רחבה נגד מבצעי הטרור ותומכיו במזרח ירושלים, תוך הימנעות בבלתי מעורבים ככל שאפשר. נסמיך את הקבינט לחזק את ההתיישבות בארצנו, שאותם המחבלים מנסים לעקור. נעביר בכנסת את שלילת האזרחות למחבלים".