יחזור לשולחן הממשלה? "חוק דרעי 2" אושר היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, זאת על אף אזהרת היועמ"שית גליה ברהב מיארה מכך. על פי חוות הדעת המשפטית ששיגרה היועמ"שית, החוק נועד להתגבר על פסק הדין של בג"ץ אשר פסל את דרעי מלכהן כשר.

"הוכיחה חוסר התאמה": טלי גוטליב במתקפה חריפה על היועמ"שית

"לנוכח הקושי הרב הנובע מן ההיבט הפרסונלי המובהק שביסוד התיקון המוצע ובתיקון שקדם לו, והקשיים המהותיים הגלומים בהסדר עצמו, העומדים גם בפני עצמם, יש לעמדתנו להתנגד להצעת החוק", ציינו שני המשנים ליועמ"שית. 

למעשה, מטרתו של החוק היא למנוע ביקורת שיפוטית על מינויי שרים בממשלה, מצד בג"ץ ובתי המשפט. לבג"ץ יהיה קושי משמעותי לפסול מינויים במידה שחוק יעבור, משום שמדובר בחוק יסוד ולבג"ץ אין את הסמכות לפסול חוקים מסוג זה.

בתוך כך, ראשי האופוזיציה הודיעו כי יקיימו הצהרה מיוחדת במהלך המחאה שתיערך מחר בשעות הצהריים מול הכנסת. כלל ראשי האופזיציה צפויים לקחת בה חלק, מלבד מנסור עבאס וראשי הרשימה המשותפת. מצד יש עתיד טוענים כי עבאס הוזמן אך סירב להצטרף להצהרה, וכי המשותפת "משתפים פעולה עם נתניהו", ועקב כך לא הוזמנו. 

מנסור עבאס מסר בתגובה: "הוזמנתי ע״י יאיר לפיד להצהרת ראשי האופוזיציה, והעדפתי לא להשתתף לטובת העניין, אני תומך במחאה נגד הרפורמה המשפטית".