מרבית הציבור בישראל תומך בעצירת הרפורמה המשפטית וקיום הידברות לפני התקדמות בחקיקה של הקואליציה, כך עולה מסקר שפורסם הערב (ראשון) בכאן חדשות. עוד עולה מהסקר כי מחצית מהציבור מתנגד לתוכנית של שר המשפטים יריב לוין, מול פחות משליש בלבד שתומכים בה.

על פי ממצאי הסקר, 50% מהמשיבים ציינו כי הם נגד הרפורמה המשפטית בעוד רק 28% השיבו כי הם בעד הרפורמה. 23% ציינו כי הם לא יודעים אם הם בעד או נגד. בקרב מצביעי הקואליציה, 63% ציינו כי הם בעד הרפורמה ואילו 15% ציינו כי הם נגדה.

עוד עולה מהסקר, כי רוב גדול מעוניין בהידברות לפני התקדמות בחקיקה של הקואליציה. על פי הממצאים, 59% מהמשיבים ענו כי יש לעצור את תהליך החקיקה ולקיים הידברות, בעוד רק 22% טוענים כי להמשיך עם הרפורמה כפי שתוכננה.

נתון מפתיע היה בקרב מצביעי הקואליציה דווקא, שם 38% ציינו כי הם תומכים בעצירת התהליך וקיום הידברות בין הצדדים. פחות ממחצית מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה - 47% - חשבו כי יש להמשיך עם הרפורמה כפי שתוכננה.

נושא נוסף שנבדק במסגרת הסקר הוא תפקודה של הממשלה החדשה בנושאי ביטחון. מרבית המשיבים - 64% - חושבים שהממשלה לא מתפקדת טוב בצורה ביטחונית, לעומת רבע בלבד שהשיבו שלדעתם היא מתפקדת טוב. גם בקרב מצביעי הקואליציה ההערכה היא לא גבוהה באופן יחסי - רק 56% נותנים ציון טוב לממשלה בנושא הביטחון.

הסקר נערך בשיתוף מכון קנטאר על פי מדגם של 551 משיבים, גברים ונשים בגילי 18 ומעלה, בדגימה אינטרנטית, כולל במגזר בערבי. הסקר נערך היום ומספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר - 3,158. טעות הדגימה - 4.3+.